View Single Post
stepry's Avatar
Trådstarter
207
Sitat av Picard Vis innlegg
Du synes det er latskap, ja. Interessant. Husk at det er et stort samfunn der ute med veldig konkuranseinstilte forskere som er ekstremt ivrige etter å få navnet sitt på forskning som bidrar til store fremskritt i kreftbehandling. Disse folkene har gjerne brukt oppmot 9 år av livet sitt i fulltidsstudier og siftet gjennom flere forskningartikler på et år enn vi vil i livet vårt.
Vis hele sitatet...
Den kommentaren var først og fremst rettet mot de som skriver kommentarer her. Det er veldig lett å sitte på gjerdet å si at det ikke finnes forberingspotensiale innen medisin/forskning/helsevesen osv, men det er en urimelig påstand i seg selv.

Sitat av Picard Vis innlegg
At du synes vi burde forske mer på en dude som ble frisk fra kreft, fordi han ble frisk fra kreft, høres kjempefint ut. Han har jo sikkert masse fine ideer. Han ble jo frisk tross, alt. Men i virkeligheten så kan man forske på han dag inn og dag ut, men ikke en eneste av konklusjonene eller pengene brukt på dette prosjektet vil føre til nye anbefalinger, fordi det er 100% anekdotisk.
Vis hele sitatet...
Nå har ikke jeg statistikken på hvor mange som blir friske fra hans type kreft, men som den eneste i Norge så la oss si 1/10000 - da blir plutselig det anekdotiske tilfellet mer verdifullt. Det han snakker om ift. kosthold er jo som nevnt noe som svært mange hevder å ha kurert deres sykdommer, så hvorfor ikke kjøre en studie på dette?


Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Hva slags vås er det her? Vi vet i det minste at den her figuren har løyet til seg selv om ikke noe annet. Han har løyet til seg selv om hva han trenger og ikke, og ikke minst har han overvurdert sine egne evner.

Denne personen kan være utroverdig nettopp fordi at du tar opp det her temaet og du selv sier du ikke kan fatte det. Kanskje det er fordi at det ikke gir mening? Lær deg å argumentere uten å legge ord og meninger i kjeften på folk.
Vis hele sitatet...
Kanskje nødvendig å påminne deg om kommentaren du selv skrev:
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Kan det være at det er ufattelig fordi at denne personen ikke er troverdig? Jeg stiller meg mer kritisk til Terje enn jeg gjør til helsevesenet på grunn av en påståelse fra han.
Vis hele sitatet...
Du skriver at han ikke er troverdig, og at han i det minste lyver til seg selv - så jeg spør igjen; hva er det han lyver om? Jeg prøver ikke å argumentere, jeg prøver å forstå, så om jeg tramper deg på tærne så er det en direkte konsekvens av dine egne kommentarer.