View Single Post
Ja nei jeg er nå fortsatt ikke der at jeg klarer å se på dette som rasisme, for en må jo se dette i kontekst og den type humor de jobbet med. Har nevnt det før i tråden men de hadde jo et nisseprogram tidligere, noe låvegreier. Har sett en bakom film til den, og de var beviste på at de satt de to eldre karakterene i en spesiell rolle der de skulle rakke ned på en pakistaner. Det var jo ikke rasisme, det var 2 karakterer som var laget for nettopp for å vise at det fortsatt er rasisme og at rasisme ikke er greit.

Jeg personlig tror ikke Eckbo skapte karakteren fordi han ønsket å være rasist. Vet ikke om folk flest kjente til blackface når de serien ble spilt inn? Mulig jeg bare er treg men jeg hadde ikke hørt om blackface før i år. Men jeg respekterer at TVN fjernet den fordi det føler jeg går inn under redaktørens handlingsrom. Om den hadde blitt sendt også dette året hadde det vært greit for meg.

Men nå har jeg ikke noe mer nytt å bringe i denne tråden så nå skal jeg forsøke å ikke skrive mer heller.