View Single Post
Sitat av krystallkongen Vis innlegg

Den psykiske avhengigheten noen får til mat er relativt uproblematisk å kvitte seg med for de aller fleste. Har selv vært overvektig, og da jeg knakk koden med kaloritelling, mettende mat..
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det jeg mener. Selvom du er kjempeflink på dietter betyr det ikke at de aller fleste har det. Man burde egentlig forstå at det er helt motsatt da man statig leser om "50% overvektige over 18".. "7/10 barn er overvektige".. "I dette området er nesten alle overvektige"

Jeg vet om flere som trøstespiser for å dempe vonde følelser. Det går jo ti tusen milliarder programmer på TV om vektnedgang, fatcamps, sykelige overvektige etc.

Jeg mener iallefall at drittmat kan være like psykisk avhengighetsskapende for amfetamin for enkelte mennesker.

På generell basis så tror jeg det ikke er det beste stedet å diskutere dietter og vektnedganger på et Rusforum, fordi jeg tror rus(mis)brukere har et helt annet forhold til mat enn den generelle befolkningen. Det blir like rart som å gå på et forum for de som veier 200kg+ og si "Det er bare til å spise mindre"

Sånn. Da tror jeg vi har sporet av nok i denne tråden.
Sist endret av Superspurv; 11. mai 2020 kl. 12:57.