View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men er det fraværet av mat eller rett og slett inntaket av amfetamin som gjør at noen går ned i vekt?
Vis hele sitatet...
Fraværet av mat. 100%
Tviler på amfetamin øker stoffskiftet med mer enn noen få %.

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Nettopp. Endring i spisevaner og aktivitetsvaner er faktisk ganske enkelt.
Vis hele sitatet...
Det er egentlig ikke så enkelt som det høres ut som.

Det blir litt som å si "Det er jo bare til å ikke ta heroin hvis du er avhengig". Absurd eksempel å sammenlikne, men det jeg mener er at for noen er det like vanskelig (psykisk) å legge bort sjokoladen som å ikke ta en ekstra linje med amfetamin.

Jeg er en som kan til tider ha stålkontroll på min diett. Har en bror som er i motsatt ende i spekteret.

Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Men hva skjer når du slutter? Skal du liksom bare fort ned i vekt og så slutte med amf? Dette blir som folk som starter på ekstremdietter, men så går de tilbake til normal kost og da går vekta opp igjen.
Snus er kanskje en litt bedre måte i det minste? Den kverker ikke helt matlysten, men du har mer lyst på snusen enn desserten og den ekstra porsjonen med mat. Og snus fucker ikke til psyken på den måten...
Vis hele sitatet...
Det er noe i det du sier. Slutter man på amfetamin, kommer sultfølelsen tilbake, og du vil nok havne tilbake til der du var.

Derfor er vektnedgang en livsstilsendring og ikke bare en quick fix.
Sist endret av Superspurv; 11. mai 2020 kl. 10:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.