View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
Mulig jeg bare er blant de uinnvidde her, men innen eldreomsorg i det offentlige, så er det ingen valgfrihet, i alle fall ikke blant de som trenger hjelpen, eller de pårørende. Sted og avdeling blir valgt på bakgrunn av medisinsk vurdering.
Vis hele sitatet...
De eksemplene var fra skolen. Poenget er at det er lett å prioritere de som har ressurser til å klage og lage trøbbel om de ikke får det de har krav på.

Men på intet punkt var hvem de var relevant for samtalen, ikke at det hadde hatt noe å si heller, ettersom arbeiderklassen ikke er av den mest prioriterte.
Vis hele sitatet...
Sikkert ikke. Men det at de hadde et barnebarn som besøkte dem og fikk med seg sånn cirka hvordan de hadde det, sier meg at de kanskje ikke var av de mest sårbare som det er lettest å nedprioritere. Jeg skal uansett ikke påstå noe om hvordan tilstanden var på de sykehjemmene du har erfaring med, det kan jeg jo ikke vite.

Sitat av Xasma Vis innlegg
Men jeg ser ikke hvordan private ikke kan oppfylle samme minstekrav, og fremdeles tjene penger. Implisitt i dette ligger det at jeg helst skulle sett problemene du snakker om blir adressert og ikke oppstår i det offentlige
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i at det ikke er noen automatikk i at private driver dårlig, og som lidran beskriver er det andre deler av helsesektoren der jeg ser at private aktører kan ha en plass. Men jeg er skeptisk når det gjelder omsorg til de aller mest sårbare.

Jeg skulle også ønske at disse problemene ble adressert i det offentlige. Et steg i den retningen hadde vært om det ble tryggere å snakke høyt om fra innsiden.
Sist endret av *pi; 4. september 2019 kl. 21:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.