View Single Post
Du er jo ikke åpen for diskusjon i det hele tatt. Du påstår du vet mest om emnet, og nekter å i det hele tatt smake på hva andre sier. Du har et generaliserende tragisk syn på nikotin-brukere, og før du åpner ørene og øynene og tar hensyn til hva andre tenker burde du ikke få uttale deg om emnet.

Jeg tror deg ikke når du bastant hevder du vet mer om nikotin og røyking enn meg. Ikke fordi jeg kan forferdelig mye om emnet, men fordi det virker som alt du vet om røyking kommer fra advarslene du har lest på tobakkspakkene. Jeg anbefaler igjen å lese litt på nøytrale kilder og forskningsrapporter angående skader ved røyking og snusing (snusing spesielt; og om du finner noe som viser at snusing i menneskelige mengder "gir meg kreft og betennelse" så vil jeg gjerne lese det).

Jeg er på ingen måte for å rekrutere røykere eller snusere, om du tror det. Men jeg mener at voksne mennesker skal få lov til å velge å nyte nikotin uten at mennesker skal dømme de og se på dem som selvdestruktive idioter.

Jeg nevner det for sikkert 3. gang: Jeg begynte å snuse som 20-åring. Ikke fordi jeg var svak. Ikke fordi det var kult. Ikke fordi jeg ikke hadde lov til det. Og ikke fordi jeg var selvdestruktiv. Jeg undersøkte mye angående skader fra nikotin og snusing. Snakket med lege og prøvde å få i meg mest mulig informasjon angående emnet så langt mine kjemi- og biologi-kunnskaper rakk. Jeg begynte å snuse fordi jeg innså at det faktisk var en glede i snusingen. Og hvis du påstår at opiatene i hjernen min ikke er ekte glede, så tar du grusomt feil.

Poenget i dette innlegget var vel egentlig at du ikke uten videre kan dømme folk som svake idioter bare fordi du selv ikke forstår hvorfor de velger å nyte nikotin. Da burde du virkelig heller ta deg en snus og legge deg ned på sofaen og kjenne etter.