View Single Post
Sitat av dain
Lev livet når du kan sier nå jeg. En eller annen gang tar du kveld uansett. Om det er fordi du har spist for mye potetgull, drukket for mye melk, spist for mange tomater, røyket eller snuset. Du ser hvor jeg vil hen ja? Alt er skadelig, uansett.

Jeg snuser fordi det er godt. Enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
Nei, alt er ikke skadelig i modarate mengder.

Det å si at "En eller annen gang tar du kveld uansett" er bare dumt. Hvofor sier du det? Fordi det gjelder en så 'liten' ting som røyk/snus? Kjører du i 200 km/t på skogsveien, bare fordi "En eller annen gang tar du kveld uansett"? Jeg vil anta svaret ditt er nei. Hvorfor? Fordi her er det snakk om en betydelig større risiko. Skal vi drite i risikoen bare fordi den er såpass 'liten'?

Jeg tror folk må heller tenke på hva som er posetivt å negativt med det de gjør, og hva det fører til istedet. F.eks:

Røyking/snusing - Forsette eller ikke?
Negativt
-Bruker alt fra 50-350? i uka?
-Sjansen for kreft er der, og rammer flere enn du faktisk tror.
-De irundt deg? Eller tenker du bare på deg selv?
-Tennen/fingrene blir..ufyselig?

Posetivt
-Sparer faktisk de pengene som kan betye en ekstra kino/koslig middag med din kjære, HVER UKE.
-Minsker sjansen for kreft.
-Du sparer de irundt deg, for den dritten. (Ja, jeg vet om røykeloven, fortsatt mange plasser røyken hemmer andre.)
-Når du slutter, så begynner kanskje din vennegjeng, og andre til å tenke i samme bane?

Dette var bare et eksempel, det som poppet inn når jeg tenkte fort over det.