View Single Post
Todd's Avatar
Trådstarter
68
Sitat av Norvegr Vis innlegg
Knallbra bilder!
Vis hele sitatet...
Takk for det!
Har ikke vært så aktiv på en stund, vært mye skole og lite tid foran pcen i sommer, men har hatt litt tid til å samle sammen noen bilder fra forskjellige steder som ble utforska i sommer

De første to bildene er fra et nedlagt fabrikklokale, jeg tror det har blitt nevnt på forumet et sted at de ble brukt til noe form for fiskeproduksjon. Stedet sto klart til å rives da vi besøkte det i sommer, og kun en en liten del av et tilsynelatende stort området sto i der i juli. Var også masse reklame om leiligheter som skulle bygges så jeg tipper alt er revet allerede :/


Ikke så mye igjen inne i lokalet, nesten alt var barte bortsett fra disse skapene og den benken inne i hjørnet.




Rett ved siden av fabrikken, lå dette forlatte stedet. Tror det har vært brukt av et elektrofirma, men aner ikke når de flyttet ut. Stedet var ganske stort med stort sett tomme rom. Akkurat som det andre stedet var nesten alt ryddet ut og det hele var en stor tom betongkloss. Bildene her er verkstedhallen, toalettet og et rom i andre etasje med noe fet street-art!







I sommer var jeg på telttur i møre og romsdal hvor jeg fikk muligheten til å besøke to tyske kystfort; Kvalvik og Ergan, begge er vel museum. Da vi reiste til Kvalvik skulle de ha en slik 'åpen dag', dagen etter. vi hadde dessverre muligheten til å være der, men vi fikk sett masse artige kjøretøy, kanoner, miner og masse tunneler i fjellet. Har nok noen flere bilder her i fra jeg kan legge ut seinere, da jeg bare fant tak i et bilde nå



Ergan Kystfort var en omvisning i anlegget helt ute ved kysten. Var fryktelig dårlig vær den dagen vi var der, så vi fikk ikke sett så mye ute men vi tok omvisningen. Tenker å reise tilbake til begge disse stedene og anbefaler folk å ta turen hvis de bor eller er i nærheten!





Her er også en tilfeldig kanoen jeg ramlet over da jeg var på tur til hytta. Kanoen var plassert på innfarten til Trondheim via fjorden, og stort sett brukt til luftvern fra 60-90-tallet.



Og til slutt en kompis jeg fant oppe på Leira i Trondheim da jeg tok en tur oppover. Vet det er mange på forumet her som har vært der og jeg liker å ta en tur nå og da for å se meg rundt; fant denne i vinduet i en av mannskapsbunkerne.


Håper folk liker bildene og ønsker alle en fin høst!