Tråd: REGELENDRING Anonym posting
View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
Her er den egentlige grunnen, jeg ser at de som klager mest på anonymiteten er de som oftest graver i gamle poster for å komme med usaklige argumenter som handler om tidligere innlegg.
Vis hele sitatet...
Kan ikke si jeg føler meg truffet av akkurat den beskyldningen. Det er ganske tydelig for meg at mange av dem som poster anonymt (når det ikke handler om personlige ting) legger vesentlig mindre krefter i å argumentere saklig. Av og til er det direkte hets, som for eksempel å fortelle folk som sliter hvilke verdiløse tapere de er. Dette ødelegger en diskusjon der de fleste av oss er opptatt av å argumentere ordentlig.

Jeg forstår godt behovet for en anonym-funksjon. Selv om man i prinsippet er anonym her uansett, så "kjenner" man folk her inne som brukernavn, mange treffes jo også irl, og noen ting vil man ikke at folk skal vite. Av og til kan det man poster være gjenkjennelig for folk som kjenner deg, og da vil du kanskje ikke blåse anonymiteten til brukernavnet ved å poste under det. Jeg har selv postet anonymt her av slike grunner. Kunne derfor tenke meg at det gikk an å poste anonymt hvis du skriver om noe som er sensitivt, eller som du kan gjenkjennes på, men ikke ellers. Ser for meg at det blir mye slettejobb da, så vet ikke hvordan det vil fungere i praksis. Kunne alternativt bare droppet hele funksjonen for min del.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det er korrekt. Rapporter regelbrudd. Også fra anon.
Vis hele sitatet...
Det er ofte ikke nødvendigvis regelbrudd, men bare generelt dårlig stil som trekker ned nivået på debatten.
Sist endret av *pi; 30. august 2019 kl. 15:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.