View Single Post
Sitat av homoludens Vis innlegg
Tidligere PST-sjef Jørn Holme er klokkeklar på at organisasjonen er en terrororganisasjon. Al-Shabab er også internasjonalt stemplet som en terrororganisasjon.
Vis hele sitatet...
Alle politiske partier har endt opp med å støtte grupper og nasjoner som på et tidspunkt har begått terror og krigsforbrytelser. At det å støtte opp om organisasjoner i andre land ikke alltid er spesielt smart er veldokumentert, men det gjør ikke folk til terrorister ved assosiasjon. I tillegg så støtter folk gjerne opp om bevegelser som kjemper mot ekstern innflytelse og lukker øynene for forbrytelsene de gjør i prosessen. Du trenger ikke å gå lenger enn til kommentarfeltet på Dagbladet for å finne noen som støtter Breivik, enda de synes metodene hans var ukule. Disse menneskene er kanskje dumme, men de er ikke drapsmenn av den grunn.

De har selvsagt lov til å gi uttrykk for både motstand og avsky for det norske samfunnet, men tror du det er spesielt sunt for samfunnsklimaet om de gjør det? Bør vi gi opphold til flere som har slike holdninger ovenfor Norge? Hvilke konsekvenser får det om gruppen av muslimer som forakter Norge vokser og blir større?
Vis hele sitatet...
Hvor mange har sinte muslimer drept i terroranslag i Norge de, tja, siste tre årene, og hvor mange har rasister med konspirasjoner om muslimer drept? Jeg skjønner at du så gjerne vil et eller annet med din evige harping om islam med linker til nettaviser, men å prate om jødehat og så stille masse "spørsmål" om skumle muslimer som hater Norge? Jeg ser ingen rød tråd i det du skriver. Jeg trodde vi snakket om jødehat her, jeg, ikke nasjonalstat-hat. Hva med at du prøver å ha litt flere punktum, litt færre spørsmålstegn og linker til gamle nyhetssaker sånn at det kommer tydelig fram hva faktisk mener, og ikke bare gjemmer deg bak spørsmål. Mener du at det kommer en fremtidig rasekrig med muslimer? Ja, da får du faenmeg si det.

Friske uttalelser sier du? Det er nok litt mer en "friskt" når sentrale ledere i moskeen gir uttrykk for at jødene styrer norsk media, og at det måtte være en grunn til at nazistene ville utrydde jødene.
Vis hele sitatet...
Du henger deg opp i bruken av "frisk" heller enn å forstå innlegget mitt. Det er greit. Ikke alle kan se de store linjene.

Når en sentral samfunnsaktør som NRK velger å lage en kosereportasje fra denne moskeen betyr det at moskeen, dens ledere og deres meninger legitimeres og aksepteres. Hvis du ikke ser problemet med det kan jeg vanskelig forklare det til deg på noen annen måte tror jeg.

Du kan jo spørre deg selv om det hadde blitt akseptert at NRK lagde en "hjemme hos" reportasje med Tore Tvedt eller intervjuet Breivik på cella om hans oppfatninger om årets valgkamp.
Vis hele sitatet...
Dette er den mest medlemsrike moskeen i Norge, i følge linken du selv fant. Medlemmene er sosialt sett en del av det norske samfunnet som alle sammen praktiserer islam og er derfor er egnet til en nyhetsinnslag om praktisering av islam. At du sammenligner "hjemme hos"-intervju (som ikke er redaksjonelt forsvarlig journalistikk hvis intervjuobjektet er kontroversielt, da "hjemme hos" per definisjon skal være ukontroversielt) og et intervju med en faktisk barnemorder med å ha et nyhetsinnslag hvor medlemmer og ledelse har sagt dumme ting viser hvor mye du bommer på målskiven. Man legitimerer ikke meningene ved å rapportere om religiøs praksis. Tror du at antropologer som beskriver gravferdsritene til kannibaler legitimerer kannibalisme? Legitimerer redaksjonell omtale av nytt Burzum-album Varg Vikernes?
Sist endret av ivioynar; 10. august 2013 kl. 23:15.