View Single Post
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Jeg har seneste tiden gått mye i Grønland og igjennom områder i Oslo der det er svært stor blanding av religiøse og ikke-religiøse, muslimer, kristne, sikher, hinduer, bahaier, you name it.. Har ikke sett én eneste antydning til hat, n-o-e s-t-e-d.

Jeg skjønner faen ikke hvor dere får denne hat-tankegangen og <*oss* kristne europpeere/nordmenn vs de jævla muslimene> ifra.

Trådstarter (og evt. andre); Tror du/dere oppriktig talt det kommer til å bli en omfattende borgerkrig snart, basert på religion og etnisitet, i Norge ??
Svar ønskes, takk.
Vis hele sitatet...
Forventer du virkelig i et saklig svar på det spørsmålet?
Altså, NRK har hatt en reportasje om ramadan, hvilket er relevant fordi det finnes mange muslimer her til lands. I den anledning har de vært i en moské. Også det relevant. Mediefolk velger stort sett det første og beste; vil tippe de kjente noen der eller at stedet var i nærheten eller en annen kjedelig grunn. Så, de er der, og filmer, av årsaker som for de fleste virker nokså forståelige. Noen greier imidlertid å tolk NRK sin blotte tilstedeværelse som en legitimering av en terrorgruppe i Somalia som nevnte moské befatter seg med. Etter en slik tankegang ville heller aldri NRK (eller noen andre for den saks skyld) kunne snakke med noen kontroversielle folk. Dette er en åpenbar logisk feilslutning: du forsvarer ikke en person ved å la ham komme til orde, og du legitimerer ikke vennene hans ved å snakke med ham. Medienes jobb er å dekke saker fra flere vinkler, så det er egentlig ganske ofte at man intervjuer nynazister, islamister og andre gærninger. Jeg har religiøse venner, betyr det at jeg mener religion er en god ting? Når TS ser verden i sort/hvitt på det planet der, så er det ikke akkurat rimelig å forvente et godt svar på ditt høyst betimelige spørsmål.