Tråd: Poker
View Single Post
Mulig jeg misforstår, men det ser ut som du er ganske fornøyd med å i det hele tatt ha spilt i en $162 turnering, noy... Du er klar over at for mange av oss er det dagligdags med BIs på $200 og vel så det? Hvis du har spilt mye, så vet du i alle fall at det ene eksemplet du nevner, ikke akkurat tilfredsstiller det generelle kravet om sample size. Jeg har også hatt noen lykketreff i perioder der jeg vet jeg har spilt dårlig. Det betyr ikke at strategien er god.

Forøvrig ser jeg tidligere i tråden at det blir nevnt at nettpokermarkedet er på vei opp igjen, når millioner av asiater er på vei inn i gamet. Husker ikke hvem som skrev dette. Uansett er jeg ikke nødvendigvis enig i at dette er en uforbeholdent god ting. Greit nok at med mange nye spillere, vil det være masse fisker, men asiatene har en kultur (no generalisering intended) som gjør at når asiatene utgjør en betydelig del av spillermassen, vil det være særdeles vanskelig å gjøre profitt. Tenk på andre onlinespill, der tusener, om ikke millioner, av asiater sitter på samlebånd og jobber som roboter, perfeksjonert til minste lille avgjørelse. Det tar ikke lang tid før disse har lært seg regler og teori, og spiller bot-poker, som i lengden kanskje ikke er kjempeprofitabelt for hver enkelt, men som likevel gjør det tilnærmet umulig å være den ene gullklumpen i havet av gråstein. Vi husker vel alle den kinesiske skandalen i Double or Nothing-turneringene på PokerStars. Det var nok bare snøballen på toppen av isfjellet som kommer.