View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Synes ofte at rusmisbrukere blir karakterisert som hjernedøde personer som ikke har muligheten til å velge hva man vil prioritere i hverdagen. Men vi rusmisbrukere er faktisk bare vanlige mennesker! Så da kan man faktisk ta valg i livet sitt selvom det er vanskelig, hvis jeg feks har uhelbredelig kreft som var nevnt over her, så kan jeg faktisk ikke ta et valg om at jeg vil prioritere å bli frisk fra det.
Vis hele sitatet...
Poenget var altså ikke at det er likt å ha kreft og å være heroinavhengig. Poenget var at det er mye man kan gjøre for en pasientgruppe selv om ikke alle blir friske. Men når det gjelder rusmisbrukere så virker det som at alt annet enn full friskhet er helt uinteressant for samfunnet. Det sagt, så forstår jeg godt pårørendes behov for å holde en viss avstand og ta vare på seg selv.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joda rusmisbruk er jævlig og slutte med, men det er ikke på langt nær så umulig som jeg synes du har fremstilt her, da det faktisk er fult mulig, men man kan faktisk ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp...
Vis hele sitatet...
Ja det er nettopp det da, at det kanskje finnes andre måter å hjelpe og støtte folk på enn å få dem til å slutte.

Jeg sier ikke at det er umulig å slutte, langt fra. Men noen slutter ikke, og de skal også ha et liv.
Sist endret av *pi; 8. februar 2020 kl. 11:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.