View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
ikke lett å plutselig face veggen av ting som har bygd seg opp over så lang tid, facet den før og vet jeg ikke er klar for det igjen nå, om noengang om vi snakker alt på en gang.

ser ikke ut som fremskritt for omverdenen, men hver dag vet jeg at jeg gjør store positive forandringer for fremtiden min akkurat nå.

men så kan det plutselig skje noe da, og da er det rett tilbake i snegleskallet for å beskytte seg selv mens man bearbeider det som har skjedd på den måten man kan best. -og åra går.
Vis hele sitatet...

Jada jeg føler med deg og kjenner meg igjen i det. Hvertfall når jeg ser tilbake på ting jeg har gjort så blir jeg helt lei meg av hvordan jeg har prioritert ting tidligere, og hvordan min familie har prøvd å hjelpe meg, men at jeg ikke har innsett hva jeg har holdt på med på den tiden. Liksom jeg sitter ikke her å snakker dritt om rusmisbrukere, jeg deler heller mine følelser og tanker rundt hvordan jeg har opplevd/opplever mitt missforbruk.
Synes ofte at rusmisbrukere blir karakterisert som hjernedøde personer som ikke har muligheten til å velge hva man vil prioritere i hverdagen. Men vi rusmisbrukere er faktisk bare vanlige mennesker! Så da kan man faktisk ta valg i livet sitt selvom det er vanskelig, hvis jeg feks har uhelbredelig kreft som var nevnt over her, så kan jeg faktisk ikke ta et valg om at jeg vil prioritere å bli frisk fra det. Men når det gjelder rus så tror jeg det kan være første steget til en rusfri hverdag for noen. Her må jeg joe spesifisere at jeg sa noen før dere kaster dere over meg å sier at jeg tar alle under en kam.