View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
entropi det er ikke det jeg sier, det er mange som rett og slett ikke vil slutte med heroin fordi dem elsker det, da mener jeg det er veldig dumt av familie å hjelpe noen som ikke vil ha hjelp da det er en helt jævlig situasjon å være i for familien. Jeg må spesifisere at jeg reagerte litt på at du sammenlignet rusmisbruk med uhelbredelig kreft, da det er mange som kommer seg ut av rushelvette hele tiden. Jeg har masse erfaring med rus, og har sett flere folk gå fra nydelige mennesker til å ligge i grava.

Synes du jeg skriver at alle som ikke slutter med heroin gjør det fordi de elsker livet sitt som heroinist? Vel jeg synes det er du som ser skikkelig svart - hvitt på dette. Jeg sa at mange ikke slutter fordi dem har ikke noen vilje til å gjøre det - samme om familie støtter dem eller ikke.
Hvor lenge synes du at familien skal prøve noe som de opplever som en tapt kamp og som reduserer livskvaliteten dem betraktelig.
Tror du ikke det skal ganske mye til før broren i denne tråden skriver det han skrev? Tenk hvor mye han har prøvd å kanskje ligget våken om nettene redd for at broren skal ligge død når han kommer på besøk dagen etter. Joda rusmisbruk er jævlig og slutte med, men det er ikke på langt nær så umulig som jeg synes du har fremstilt her, da det faktisk er fult mulig, men man kan faktisk ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp...