View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei vettu hva jeg synes du har et skikkelig galt syn på rusmisbruk om du sammenligner det med ALS eller uhelbredelig kreft hvorfor skulle noen gitt opp broren sin pga det, og tror du broren eventuelt hadde likt kreften sin mer en livet? Det virker som for meg at du tror at man blir rusmisbruker av å prøve heroin en gang, og at det ikke er noen vei tilbake fra å missbruke dop. Vet du hvor mange folk som slutter med heroin? det er faktisk en del, men da trenges det faktisk egeninsatts og vilje til å bli frisk, mens andre bare gir faen for de har funnet noe dem elsker i livet.
Vis hele sitatet...
Hvor får du det fra at jeg tror man blir misbruker etter en gang? Eller at ingen kan slutte med heroin?

Jeg synes det er du som har et forenklet syn her, hvis du tror det kun er dårlig innsats det står på når man ikke klarer å bli nykter. At alle som ikke slutter med heroin elsker livet som heroinist er en idiotisk påstand. Frivillighet/ufrivillighet er ikke så svarthvitt som du virker å tro.

Har man en bror som bruker heroin og man klarer å hjelpe dem ut av det og inn i Ten sing og familieliv med hjemmelagde kjøttkaker til middag, så fint det. Men det er et problem at det ikke er noen vilje til å hjelpe dem det ikke er realistisk for.

Sitat av Munted Artist Vis innlegg
nå tviler jeg på pi har no spes egenerfaring med rusmisbruk
Vis hele sitatet...
Ingen førstehåndserfaring, men en del annenhånds.
Sist endret av *pi; 8. februar 2020 kl. 10:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.