View Single Post
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Jeg var nok litt hard mot dem. I 2010 så brukte kreftforeningen 43% av innsamlede midler til administrasjon http://www.care.no/Global/Aktuelt/Do...uar%202010.pdf

Det er betydelig bedre enn Støtteforeningen for kreftsyke barn som administrerte bort 50% og Røde Kors som på finurlig vis klarer å administrere bort 150%(!) av det de mottar fra private givere.
Vis hele sitatet...
Vel, i 2012 brukte kreftforeningen 2% på administrasjon.
Dessuten er faktisk administrasjonskostnader noen ganger nødvendig for å effektivisere prosessen.

Jeg er selv frivillig i røde kors og jobber på krisesenter, kursing er veldig viktig for at vi kan hjelpe på best mulig måte og dette er ikke gratis.
Prosjektlederen er den eneste med lønn og hun jobber virkelig ræva av seg, tror hun tjener 350 i året.

Du må tenke på at organisasjoner er forskjellige, røde kors har administrasjonskostnader fordi de ansatte og frivillige skal gjøre en bedre jobb. Eventuelt til å kjøpe utstyr og fasciliteter som igjen er med på at man gjør en bedre jobb.
Jeg ville heller gitt pengene mine til en organisasjon med denne strukturen en å bare sende de til afrika igjennom en organisasjon med 0% administrasjon, større sjanse for at pengene havner i feil hender da.
Sist endret av Cheese; 19. september 2012 kl. 10:15.