View Single Post
Sitat av robhol Vis innlegg
Det er mye "thanks, I'm cured!" i denne tråden. Null galt med å ville oppmuntre, men pep talks er altså ikke en godkjent behandling mot depresjon. Det hjelper ikke, og kan i mange tilfeller faktisk forverre problemet.

Spesielt frasen "dE bEsTe åReNe i LiVeT" er horribel - hvis man har det jævlig elendig, hvordan tror dere den virker? I beste fall blir den avfeid for det den er: en meningsløs, upersonlig, lite gjennomtenkt klisjé. Hvis man kommer i skade for å ta det til seg er det synonymt med at resten av livet er håpløst.

Kutt ut. Seriøst.
Vis hele sitatet...
Hater å høre det greiene der. Samme med "bare kom deg ut i naturen!". For meg blir det til "faen så ubrukelig jeg er som ikke klarer det engang"...

Men når det kommer til å få nye bekjentskaper osv så må man komme seg ut på et vis. Jeg satt stille på rommet i alt for mange år, og det kom ikke akkurat noen inn der og henta meg. Så snart jeg bygde opp mot til å ta et par sjanser begynte det å skje mye. Fortsett med behandling, og kanskje prøv deg på folkehøyskole eller noe, eller gå videre som student. Det pleier å ordne seg, men man må gjerne jobbe litt mot at ting skal skje.