View Single Post
Sitat av krth8 Vis innlegg
Nå ringte kjøper i går og sa de ikke hadde vognkort på bilen. Han fikk med seg del 2 og skulle levere dette på biltilsynet dagen etterpå. Han sier han har mistet disse og vil ha ny underskrift av meg nå på del 2. Dette syns jeg er mistenkelig at de ikke sier ifra før 2 måneder etterpå og har da kjørt med bilen stående i mitt navn hele tiden. Jeg solgte bilen før nyttår så jeg tenker at de har ventet så jeg må betale årsavgiften siden den fremdeles står på meg. Har jo kontrakten med kjøpsdato og det. Skal jeg bare si at jeg vil ha kontanter for årsavgiften før de får signatur? Vil ikke dumme meg ut nå. Skulle jo aldri latt dem levere vognkortet i utgangspunktet.
Vis hele sitatet...
Når du skriver under på del 2 på nytt, ha med et dokument som sier at du skriver under del 2 på dagens dato, at kjøper skal betale avgift fordi bilen ble opprinnelig solgt den og den dato, og årsak til at du skriver under del 2 på nytt. Få kjøper til å skrive under på dette, et eksempel til hver. Ikke skriv under på del 2 før han har skrevet under på dokumentet. Da har du iallefall ditt på det reine.