View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av En deling Vis innlegg
Hva er gale med å holde forelesninger og å skrive selvhjelpsbøker uansett? Selvhjelpsbøker forbedrer menneskers liv. Er det noe du vurderer som negativt?
Vis hele sitatet...
Som myoxo har dokumentert er gjerne ikkje kvaliteten like god som innpakninga hevdar.

Og viare - har du kjelder til at sjølvhjelpslitteraturen i vesentleg grad hjelper, eller er det i stor grad placebok? Kan det i verste fall forhindre god hjelp?
Sitat av En deling Vis innlegg
Dette er det ingen som har påstått heller. Om de vitenskapelige argumentene blir totalt fjernet fra den politiske diskusjonen slik de har blitt i sakene hvor Peterson taler høyt, vil dette selvfølgelig ha store konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Meg bekjent har ikkje dei vitenskaplege argumenta vorte totalt fjerna. T.d. har du jo SSB, som er sentral premisslevrandør for offentleg debatt, gjennom vitenskap og dokumentasjon.
Sitat av En deling Vis innlegg
Dette er essensielt for å forstå hele det politiske spørsmålet, og alle argumenter om emnet bør ses i lys av disse årsakene.
Vis hele sitatet...
Kan ikkje du gjengi argumentasjonen, sidan den er så viktig og fundamental for å forstå emnet? Eg gidd heilt ærleg ikkje sjå ein haug youtubevideoer. Å diskutere mot videoer er og notorisk vanskeleg, ettersom det er kronglete å sitere.
Sitat av En deling Vis innlegg
Du er så latterlig biasert i kildene dine og påstandene dine at det er nesten tåpelig.
Vis hele sitatet...
Ok, kva er problemet med dei, sånn konkret?
Sitat av En deling Vis innlegg
Det virker som om dere har satt han i en bås på høyresiden på bakgrunn av hans kritikk av marxisme, som i kombinasjon av deres mangelfulle kunnskap om han gjør at dere ikke forstår hvor nøytral han i utgangspunktet er politisk.
Vis hele sitatet...
Som myoxo påpeiker tilpasser altså Peterson andre si forsking til å passe eigen ideologi. Eg er usikker på om det er spesielt politsk nøytralt gjort...
Sitat av En deling Vis innlegg
Jeg er fortsatt helt med på at det er kritikkverdige elementer i enkelte påstander av Peterson, men du tilegner han et så lite reflektert og nøytralt syn at det blir vanskelig å ta det du sier seriøst.
Vis hele sitatet...
Like fullt er ca. heile innlegget ditt meir eller mindre hersketeknikker, og svært lite konkret kritikk av det eg skriv. Du påpeiker at eg tar feil, har unyansert kjeldebruk også viare - utan å faktisk kritisere det eg skriv... Det er litt underholdande.