View Single Post
Mitt råd til deg, er å oppsøke en psykolog eller en psykiater med psykodynamisk behandling. Så du får bearbeidet den driten du har opplevd. Altså få sette ord på dine opplevelser, og reagere på dem, så de ikke blir så smertefulle. Noe sier meg, at det sto ikke så bra til før du traff den typen heller. Jeg synes iallfall det virker slik, i og med at du var sammen med en som banket deg i en viss tid. Men jeg kan også ta feil der. Men om du får disse problemene opp med rota, så er faren fro fremtidlige rusproblemer betraktelig mindre.

Uansett så må du huske, at du har barn å ta vare på. Jeg skal love deg, at om du begår selvmord, så kommer dine barn daglig til å tenke "hva kunne jeg ha gjort, for å hindre mors selvmord?" "har jeg skyld i, at mor tok selvmord?". Selvsagt så er det ikke rasjonelt, at ungene har skyld hvis dette skjer. Men jeg kan love deg, at de spørsmålene kommer til å hjemsøke dine barns sinn for resten av dems liv, hvis du utfører selvmord. Hvis grunnlaget hos barna ikke er så bra fra før (posttreumatisk stress ++ av volden f.eks.), så kan ditt selvmord også være med på å danne alvorlige psykiske lidelser hos dine barn.