View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bagatelliserer ikke risikoen og den potensielle bagasjen jeg kan ende opp med etter dette valget - skulle jeg velge å gjøre det.
Tvert imot er det nettopp derfor jeg er opptatt av å gjøre en så well informed decision som mulig. Det er heller ikke noen selvfølge at man får økonomisk hjelp i Norge, og eskortetjenester regnes absolutt som en nødløsning i mitt tilfelle (dog har jeg aldri hatt fordommer rundt yrket for de som velger det frivillig).

Jeg forstår at råd om å ikke gjennomføre dette er gitt i beste mening, men det endrer ikke hverken situasjonen min eller hvordan jeg ser på den. Derfor er det kjempefint at jeg kan få noen tanker og referansepunkter fra folk som enten har vært borti det før eller som har sekundære erfaringer. Generelle refleksjoner rundt fremgangsmåte ift sikkerhet og sånt er selvsagt også supert.

Det er absolutt viktig å tenke godt gjennom det man kan på forhånd, og det er en fordel å være realistisk med tanke på hva slags emosjonelle følgeskader et slikt valg kan få. Man kan selvsagt ikke vite sikkert på forhånd hvordan man vil forholde seg til valget senere men det skader ikke å ha forberedt seg så godt som mulig. Jeg tror allikevel ikke det er svart/hvitt, og med de riktige forhåndsreglene kan man kanskje spare seg mye unødvendig frustrasjon og angst i ettertid.

Jeg vil rett og slett vite så mye som mulig før jeg evt prøver meg, slik at det er et gjennomtenkt valg i en litt pressende situasjon og ikke en impulsbeslutning i desperasjon. Det høres sikkert likt ut, men det er utrolig nok en forskjell der. Hvertfall for meg.