View Single Post
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Massinnvandringer har skjedd i flere hundre år som jeg har sagt. Om du har tall å vise til så presenter dem.

Jeg vrir om spørsmålet, benekter du at det er positive sider av innvandring? Alt fra gårdsdrift til intellektuell utveksling ved universiteter nyter godt av innvandring.

Du legger frem et falskt scenario; ja førstegenerasjonsinvandrere av lav inntekt har ofte flere unger. Dette endrer seg allerede i neste generasjon, så da er de på nivå med gjennomsnittet i Norge. Det er ikke slik at de bare fortsetter å ha flere unger enn "etnisk norske" generasjon etter generasjon.
Vis hele sitatet...

Trenger jeg oppgi kilder på at innvandring i skalaen det har fra Midtøsten og Afrika ikke har foregått på samme nivå? Det burde vel være rimelig logisk hvorfor det ikke har vært en greie i samme skala før.

Det er riktig at etterhvert stabiliserer antall barn seg. Men det kommer stadig flere og flere som også har flere barn. Selv om dette utjevner seg, så er det jo enkel matematikk hvordan en befolkning som ikke får barn vil være i mindretall, hvor en befolkning som er flere og får flere til å begynne med kommer. Innvandring fra MENA land er et økonomisk tapsprosjekt i skalaen det foregår nå. Og også samfunnsmessig. Selvfølgelig er det positive sider på individ nivå. Scenarioet du skisserer er strengt tatt ikke veldig aktuelt for det jeg prater om.