View Single Post
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Kilder til dette? Både om samer og Villmarkssenteret. Jeg vet at det var en "anonym varsler" i forbindelse med Villmakssenteret, og at de hadde mattilsynet på besøk for å undersøke. Men at de begge bedriver slakt av hunder det øyeblikket de ikke kan nyttes som brukshunder er noe nytt for meg.
Vis hele sitatet...
Bestevennen min er reindriftssame same og typen til en venninne jobber på villmarkssenteret. Jeg kan dessverre ikke komme med annet enn anekdotiske bevis for dette. Men det er fornuftig om man tenker over det. Er man reindriftssame og borte store deler av året er det ikke så lett å passe på en hund som ikke kan være med.

Men for all del, dette trenger ikke gjelde alle. Men jeg vet faren til kompisen min har skutt flere hunder opp igjennom fordi de ikke har kunnet "jobben" sin. På villmarkssenteret så adopterte typen til venninnen min hundene for å unngå avliving.

Men er dette så sjokkerende? Det er vel så vidt jeg vet vanlig med veddeløpshester også? Samt hele kjøtt og pelsindustrien. Er det SÅ mye verre å ale opp hunder for et spesifikt behov for så å avlive dem? Hva er forskjellen på å ale opp griser og lam for så å avlive dem for kjøttet?

Nå mener jeg jo at pelsindustrien bør legges ned. Jeg mener også at produksjon av kylling å svinekjøtt er rimelig uetisk slik det foregår idag. Jeg er ikke noen fanatiker og har hatt hund hele livet. Men hva er egentlig forskjellen på å skyte brukshunder og alle andre dyr man avliver?

Om de tortureres som noen påsto over her så er det selvfølgelig totalt uetisk og unødvendig.
Sist endret av murloc; 2. februar 2016 kl. 17:23.