View Single Post
Sitat av Catchy Vis innlegg
Bare lurer på en fort ting, hvis man sniffer nok til at nese veggen etser vekk, kommer den noensinne tilbake?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg tror dessverre ikke det. Det skal sies at det skal en veldig hasardiøs omgang med amfetamin (sulfat) til før noe slik skjer, eller veldig dårlige varer. Med vanlig omgang amfetamin (sulfat) er denne risikoen veldig liten i motsetning til kokain (klorid) som jeg antar må være mer etsende. Men det kan også være fordi du justerer oftere med kokain (klorid) enn med amfetamin (sulfat), og at linjene med amfetamin (sulfat) ofte er større og derfor ikke vil tære på neseveggen så hardt som med kokain (klorid). Snørret vil fortere nøytralisere den basiske substansen tror jeg, og dermed er det bare bittelitt som etser mot neseveggen, og det flykter kjapt hvis jeg ikke tar helt feil. Annerledes er det vel med lokalbedøvelsen kokain, som jeg tror ligger der lenger selvom virkestoffet er tatt opp ganske raskt (innen sekunder til minutter) og får derfor etset mer enn amfetamin (sulfat) gjør.

Dette er dog løse teorier basert på min ikke altfor gode hukommelse vedrørende en sak med ei amerikansk modell som for noen år siden fikk etset bort skilleveggen i nesa med hasardiøs omgang kokain (klorid) over flere år, og som måtte ty til plastisk operasjon for å rette på det. Den indre delen av neseveggen vil nok gro, men jo lenger utover du kommer, jo større avstand blir det mellom skillevegg og nesebunn, og uten kontakt vil det ikke begynne å gro heller. Da får du bare leve med "et stort nesebor", selvom du fortsatt vil ha begge to. Det bare ser ut som du har ett..