View Single Post
Sitat av Sondre Vis innlegg
Jeg skjønner ikke heller. Altså hvis man aldri bruker noe opiat/opioid så funker sub som faen.

Tar man det ofte får man null rus bare en stygg hangover som blir til abstinenser når du fortsetter å unngå hangovern. Å gå på subutex gir ikke annet enn abstinenser når man går på det. Eller går av det. Det gir ikke rus. Itillegg blokkerer det ekstremt for opiater. Har man tatt en subutex på selvvalgt måte så tåler man enorme menger opiater etterpå. Eller så kan det også bli krasj om man ruser seg på noe annet. Så derfor elsker LAR stoffet. Problemet er at når man går på subutex daglig. Så får man ikke rus. Det absolutt eneste du får av å gå på subutex er abstinenser.

Og hvor lenge orker folk å gå rundt å ikke få annet enn helvete den dagen de ikke har det. Derfor fungerer ikke subutex som langtidsmedisin. Det er noe som skal brukes under avrusning
Vis hele sitatet...
Samme gjør du jo med Metadon? Bare at Metadon ødelegger kroppen mer i lengden. Jeg vet ikke hvor mange venner du har mistet siden de sluttet på Subutex og tok overdose. Men jeg kan ikke telle dem på hånden. Men du vet vel at Metadonen du tar hver dag gir deg dobbelt så harde abstinenser som Subutex? Jeg kjenner også mange som dør av Metadon første gang de prøver det. Ulikt av det Sub gir folk. Men uansett begge gir toleranse, samme faen åssen opiat man bruker, selvfølgelig er noen værre enn andre. Hilsen en som brukte Metadon i 8 år, men som nå bruker subutex.

Det er Nettop det som er fint med Sub, det holder suget ute selv om du ikke merker noe. Samtidig har det ikke lik overdose fare som metadon som er full agonist.