View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mrnobody Vis innlegg
Okeiokei.

Litt off-topic men i dagens samfunn blir anklagelsee på.voldtelt tatt i langt større grad enn om.det skulle vært motsatt.
Vis hele sitatet...
Det stemmer faktisk ikke. Samfunnet tar voldtekt av menn mye mer seriøst enn voldtekt av kvinner. Og falske voldtektsanmeldelser blir straffet ofte hardere enn hva faktiske voldtekter gjør.


Sitat av iColdman Vis innlegg

Poenget er att de juridisk sett ikke har voldtatt deg. Da kan de ha krav på erstattning. Å bli anklaget for voldtekt du ikke har begått tror jeg kan være minst like, om ikke mer ødeleggende enn å bli voldtatt. Hvertfall mtp ryktet du har på deg for noe du aldri har gjort.

Det er absolutt en god idé å ikke voldta i utgangspunket, men husk at det ikke er så uvanlig som man tror at jenter anmelder voldtekter som aldri har skjedd. Og det ødelegger ofte svært mye for både faktiske voldtelsoffer og uskyldige siktede.
Vis hele sitatet...

Feil feil feil feil. 1st: Under 0,2 % av voldtektsanmeldelsene er det som kalles "ubegrunnet", det vil si muligens men ikke helt sikkert falske. Så nei det er ikke "vanlig". Det er en myte voldtektsmennene selv har skapt og andre karer med innebygde kvinnefiendtlige holdninger biter på og fortsetter å spre.

2nd: Selvom man juridisk ikke er dømt eller siktet for noe , betyr det ikke at det ikke har skjedd. Dette gjelder all type kriminalitet. Det er ikke sånn at bare fordi en dealer ikke blir busta på fersken og sikta så er han uskyldig. Man har heller ikke krav på erstatning for å ha blitt anmeldt, i noen tilfeller kan man ha krav på erstatning om man er siktet og rettsaken ender med frifinnelse, men den luka er veldig smal. Da skal det dokumenteres grundig alle tap, som for eksempel reise til og fra rettsak og tapt arbeidsinntekt i forbindelse med det, og ikke en oppreisning, som man derimot kan få om man er uskyldig dømt og sona og frikjent i en nyere rettsak, eller har sittet i varetekt og blir frifunnet.

Nå er det også sånn at til og med dømte voldtektsmenn nesten alltid møter mer støtte fra omgangskretsen enn offeret. Kameratene av voldtektsmannen fortsetter å være kompis, skriver #Free når han soner, og ugleser jenta som anmelde han. I nesten alle tilfeller av vennevoldtekt, som er de vanligste voldtektene der gjerningsmann er i samme omgangskrets som offeret, så er det offeret som blir fryst ut fra gjengen.


Sitat av Realist1 Vis innlegg
Nå ser jeg at det går an å tolke innlegget til iColdman dithen at han er et svin som flere i tråden, men jeg lar tvilen komme ham til gode og tolker det slik jeg først tolket det da jeg leste innlegget
Vis hele sitatet...
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Ok, jeg kunne sikkert fortsatt å tolke ting i beste mening, og antatt at han med «mer ødeleggende» refererte til ting som sosial status, karriere, familie, venner og den slags. Men la oss heller avfeie det som en idiotisk påstand. Ingen oppegående mennesker betviler den belastningen det må være å bli voldtatt.
Vis hele sitatet...
Ser at du tok tilbake støtten din til han senere, men dette er jo problemet. At veldig mange karer automatisk lar tvilen komme gjerningmannen til gode, selvom det er en 98,8% sjanse (statistisk sett) på at han er skyldig i anklagen. Selvfølgelig er det kjipt å bli falskt anmeldt, men det er forkastelig at så mange liksom alltid går ut fra at det er det som har skjedd, i stedet for å respektere offeret som høyst sannsynlig snakker sant. Det er ræva gjort mot et menneske å anmelde falskt, men det er ikke noe som liksom pleier å skje og den automatiske holdningen til mange menn når de lar tvilen komme den påståtte overgriperen til gode er å utsette offeret for tvil og legge enda mer skam og skyld over på offeret av virkelige overgrep. Det er bare 1 av 10 fra voldtektsmottakene som anmelder overgrep, selvom de har skjedd, og måten de blir møtt på av folk som tviler er den største medvirkende årsaken til det. Vi må gjøre det tryggere for voldtektsoffere å anmelde voldtekter og å bli trodd, og selvom de fleste saker ender med henleggelse er det viktig å ikke angripe eller spekulere i om hendelsen skjedde på den ene eller andre måten. Som *pi* også skriver, det er aldri noen som gjør dette med for eksempel drap, bedrageri osv og tar gjerningsmannen i forsvar OG angriper offeret. Det at dette skjer ALLTID , fra alle kanter mot kvinner som har blitt voldtatt er kvinnehat og ikke noe annet. Forferdelig trist.

Som jeg skreiv over så er ikke en anmeldelse det værste som kan skje eller ødelegger livet til folk. Hallo, selv serievoldtektsmenn og ledere som begår seksuelle overgrep får beholde jobben, eller tar seg en ferie på et år og blir tatt i mot med åpne armer når de kommer tilbake. Det er også mer vanlig at folk i omgangskretsen, særlig guttene men også mange jenter, støtter og forsvarer voldtektsmannen "Han har jo alltid vært så grei, han har ikke vært sånn mot meg, nei det hadde jeg aldri trodd om han, hun var jo litt ustabil for noen år siden fordi søstern hennes døde så det må være hun som juger og vil skape drama, hun likte han jo før så da kan det ikke ha vært voldtekt" osv. Enn at flertallet tar avstand fra den som har blitt anmeldt.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tusen takk til alle som har kommet med ordentlige svar, setter veldig pris på det. Har vanskelig for å tro at de guttene ikke har fått noe erstatning i og med at jeg ikke skjønner hvorfor de skulle jugd om det nå så lenge etterpå. Hvis de har fått det, så viser det uansett hvor fucked up og urettferdig systemet er.

Og til dere som kommer med masse unødvendig drittkommentarer, dere er ikke de første som sier sånne ting, så jeg bryr meg ikke om dere. Forstår at det i bunn og grunn handler om dere selv, kanskje dere har hatt en dårlig oppvekst, blitt mobba, såret av eksen eller sugde på skolen. Uansett, folk som dere gjør oss bare sterkere ))
Vis hele sitatet...
Bra trådstarter, ikke ta det personlig til deg hva de skriver. Allikevel syns jeg det er viktig at vi andre sier fra og setter de på plass for å leve med et sånt traume som man får av voldtekt, gruppevoldtekt og innesperring i ditt tilfelle, da fortjener man faen ikke den tvilen og peppern du får.

Jeg er ganske sikker på at guttene som voldtok deg lyver om erstatningen, det høres ut som noe de bare sier for å trykke deg enda mere ned og prøve å heve sitt eget hode. Som sagt, når man ikke engang har vært siktet eller varetektsfengslet i en sak så har man ingen rett eller åpning for å få erstatning.

Sitat av random67489 Vis innlegg
Slik jeg forstod det så var det med ølbriller et forsøk på å sette ting i perspektiv - at når en person er drita kan personen ta andre valg enn det som ville vært normalt å ta edru.

Slik jeg forstod det så var det med ølbriller et forsøk på å sette ting i perspektiv - at når en person er drita kan personen ta andre valg enn det som ville vært normalt å ta edru.

At det har forekommet samleie virker å være klart fra fysiske funn. Men at saken ble henlagt må vel stå på at det ikke finnes beviser for at samleie foregikk under tvang. Ts husker ikke situasjonen, hun husker ikke lengre enn at hun kom på rommet og der drakk hun mer sprit. Hva som har skjedd etter dette er jo noe ingen egentlig kan vite sikkert.

Ts kan ha vært mentalt til stede tross høy promille når det ble foreslått sex, og hun kan faktisk ha samtykket. At hun en time senere har stumpet av er ikke i seg selv et bevis for at det har forekommet voldtekt.

Sett at ts sa ja til sex, det ble gjennomført samleie. Med den ene eller begge guttene. Et par timer senere kommer noen inn å ser ts sover. Hva har skjedd? Ts husker ikke, gutta nekter for voldtekt. Undersøkelse hos lege viser at det har vært samleie, det finner tydeligvis ingen fysiske tegn på rå kraft og makt er blitt brukt. For da ville saken neppe bli henlagt.

Tror vi skal være litt forsiktig med å forbanne alle og enhver i tråden, for det er ikke sikkert de har skrevet innlegget som 100% deres mening, men kanskje som en måte å få frem hva politijurister og tjenestemenn har måtte vurdere under etterforskningen.

De fakta vi kjenner.
  • Det bli konsumert alkohol i store mengder.
  • Det har vært sex - enten med en eller begge av guttene og ts, undersøkelsen hos legen bekrefter det men kan samtidig ikke konkludere med at det må dreie seg om voldtekt - den er egentlig lei og gjør det vanskeligere å dra en endelig konklusjon.
  • Det er ingen vitner til voldtekten
  • Ts selv vet ikke og kan ikke huske at det var voldtekt, og heller ikke om det var noen naturlige former for hooking, klining og så sex.

Alt annet i saken er hvitt støy. Ja noen så ts sove, blacka ut. Men mange sover etter sex også i edru tilstand, og vil tro at ennå flere sovner etter sex i fylla. Så vitnene som så ts naken kan vitne om akkurat det. Men at noen er naken etter sex er jo helt naturlig.

Utifra hva jeg kan lese i saken er det faktisk ikke mulig å slå fast at det var voldtekt. Kanskje rotet og klinte ts med en av gutta og så ja til å gå lengre? Kanskje var ts med på å ligge med kameraten også. Ingen vet dette sikkert, ikke engang ts. De to som nok vet dette har nærmest spilt ut frikort fra fengsel, når de sier samleiet var frivillig.

Det er et ganske dårlig utgangspunkt for en rettssak.


Når det er sagt, så er det mange sleipe jævler som lusker etter dame de kanskje kan klare å utnytte på fester, sett det selv flere ganger og har også sagt fra et par ganger når det er obvious at jenta er hinsides full og gutten kun småbrisen.

Det er trist å lese om slikt, og det ser jo ikke ut til at det blir noe bedre. Hva er det som feiler unge gutter? Om det sprenger så på i boxern så får du være mann nok til å kjøpe deg hore fremfor å jakte på drita fulle ungjenter. Men det tør de vel ikke feigingene fordi da er det redd for å bli tatt og bøtlagt som horekunde.
Vis hele sitatet...
Jeg pleier å syntes du har mange gode innlegg her inne, men syns det er nødvendig å påpeke at her har du helt feil fokus. Trådstarter forteller at hun blacka ut og var så full at hun måtte legge seg nedpå for seg selv. Etterpå kom først en gutt inn og begynte å foregripe seg på hun, deretter en annen. De låste døra, og ville ikke låse opp når vennindene uttrykket bekymring for hva som skjedde der inne. Selvsagt er bevisene minimale når noe har foregått bak fire låste vegger, men å drive å spekulere i om ts kaaaaanskje var bevisst, kaaaanskje ikke ble tvunget osv er helt høl i huet. Du kan tenke i alle baner du vil, men hold det for deg selv for å betvile et offer på den måten er respektløst og bidrar bare til akuratt hvorfor så få voldtektsoffere forteller om det til noen. Bare 1 av 10 anmelder, og mange mange fler forteller det aldri til en sjel engang nettopp pga den stigmaen du kommer med som alle voldtektsoffere som forteller om voldtekten opplever fra en eller flere idioter. Etter min erfaring ganske mange, det ser vi i tråden her også og en er faktisk en for mye.

Så er det også sånn at en voldtekt MÅ ikke ha handlet om tvang og vold. Å ikke ha vært ved bevissthet , eller å ha blitt mentalt presset er også nok. Gutter lærer fra de er små at jenter sier nei men egentlig mener ja bare de presser lenge nok, det er helt feil å oppdra gutter med den tankegangen, for ja, mange jenter klarer ikke å fysisk sparke vekk en de trodde var bestekameraten sin, når han ligger der å skal "passe på henne" og plutselig begynner å beføle og jukke og stikken pikken inn i henne fordi hun ligger der så tilgjengelig. I alle traumatiske situasjoner er den mest naturlige refleksen å fryse til, og først en stund etterpå klarer hjernen å ta stilling til det som faktisk skjedde. Har selv vært vitne til lignende situasjon som ts, ei venninde var suuuperdrita, falt rundt, spøy, kom ikke inn et eneste utsted. Vi fikk hun hjem til den nærmeste leiligheten i gjengen vi var ute med, hun gikk å la seg og sovna med en gang. Den ene duden forsvinner og sier han skal ut å røyke joint og en halvtime seinere så finner jeg han inne på rommet med henne med buksa nede og han holdt hånda hennes på pikken sin for å prøve å få hun til å runke han. Hun var våken, men helt borte. Når jeg kom å kasta ut fyren så sovna hun momentant igjen, og seinere viste det seg at denne fyren , som egentlig var kompisen hennes, hadde gitt hun piller tidligere på kvelden også. Selvom hun gikk med på presset hans og ikke klarte å rope etter hjelp eller sparke og slå han vekk med makt, så var det en voldtekt og det hadde endt mye værre om jeg ikke kom. Et annet tilfelle var det en jente som sov på sofaen på et nach, jeg hadde gått, kom tilbake fordi jeg hadde glemt sekken min og da lå han som bodde der med pikken inni henne på sofaen mens hun sov. Det her skjer MYE , og falske voldtektsanklager skjer så minimalt så å automatisk tenke at "njaaaa kanskje det ikke var helt sånn, kanskje hun sa ja, hun ville jo tidligere på kvelden" osv er en sinnsykt dårlig holdning å ha. Men ja, det er vanskelig å ha konkrete bevis for voldtekter, nettopp fordi det skjer bak lukka dører. Det er allikevel ikke en nøktern grunn nok til å ta overgriperen(enes) parti og tvile på offeret.
Det å fortelle om en voldtekt er vanskelig nok i seg selv og gjenoppbringer traumer, skam osv. Og å fortelle om det til en politimann eller kvinne i avhør det samme, og foran en rett OG foran overgriperen(e) er traume på nytt og på nytt , det er ikke sånn man gjør for moroskyld.

Sist så vil jeg bare si det at du kunne spart deg for å oppfordre til å heller kjøpe en hore, for i majoriteten av tilfellene så vil ikke den prostituerte heller ha sex men er tvunget pga økonomiske behov. Det blir derfor også utnytting av noen som ikke er i situasjon til å kunne si nei og derfor et overgrep det og. Man får heller gå hjem å ta seg en runk som alle normale folk gjør! Sex og utnytting av damer er faktisk ikke et "must" her i livet.