View Single Post
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Interessant. Jeg tror ikke nødvendigvis er gitt at man er en incel fordi man er tradisjonell, ei heller slik at alle incels blir tradisjonelle.
Vis hele sitatet...
Neineinei, selvsagt ikke alle. Men jeg har definitivt inntrykk av at det er en sammenheng. Høyt utdannede menn stifter i større grad familie, og jeg tror det fortsatt er en sammenheng mellom utdanningsnivå og moderne holdninger som f eks likestilling. Jeg har også inntrykk av at incels (altså ikke alle ufrivillig single, men dem som står frem i en sånn sammenheng) stort sett er kritiske til feminisme. Det kan selvsagt godt tenkes at det er et resultat av heller enn grunnen til at de blir valgt bort, men uansett, det ser ikke ut til å hjelpe dem.

Jeg har en sterk formening om at det er konservative som får flest barn, forresten.
Vis hele sitatet...
Jeg tror kanskje også at konservative kvinner får flere barn, særlig hvis man tenker på kvinner som er helt eller delvis hjemmeværende som konservative (det er de vel ikke nødvendigvis). Men dem blir det uansett færre av, og de mennene som får barn får gjerne flere kull med flere kvinner. Som mann kommer man altså ganske bra ut ved å være moderne, ser det ut til.