View Single Post
Sitat av legionaire Vis innlegg
anser meg i mitt stille sinn som en alfahann
Vis hele sitatet...
Ikke for å være frekk (seriøst, faktisk ikke derfor), men er du strengt tatt en alfahann hvis ingen damer vil ha deg?

Virker som mange menn tror det er alfaoppførsel å brøle og slå seg på brystkassa. I overført betydning da altså, men å være veldig opptatt av å sikre og hevde maktposisjonen sin er ikke et trekk som oser autoritet og selvsikkerhet.

Alfahann er et litt dustete uttrykk synes jeg, men folk som utstråler naturlig autoritet er de som ikke trenger å slå seg på kassa. De er komfortable med å la andre ta like stor plass, fordi de ikke føler seg truet. Da virker man selvsikker og ja, jeg tror det er et bra trekk på sjekkefronten.

Sitat av Sanjar Vis innlegg
De fleste kvinner tror på likestilling i disse dager, men det er bare på det logiske nivå. Mange er fornøyd med å la mannen være den endelige sjef hjemme.
Vis hele sitatet...
Hva bygger du denne påstanden på? Har du erfaring fra forhold der dette har fungert bra? Hvorfor tror du at du vet bedre enn oss hva vi egentlig vil ha?

Sitat av Paleofriendly Vis innlegg
Ts: bor du i by eller bygd? Har en følelse at rollene kan være noe mer tradisjonelle på bygda.
Vis hele sitatet...
Jeg bor langt pokker ut på bygda, og har ikke dette inntrykket. Arbeidsfordelingen er nok fortsatt mer tradisjonell på gårdsbruk med mye maskinarbeid enn i en byleilighet der alt arbeid er husarbeid. Men på ingen måte maktfordelingen i hjemmet.
Sist endret av *pi; 25. juli 2019 kl. 23:17.