View Single Post
Alge faen!
Alge's Avatar
Sitat av Tilbaketrukket. Vis innlegg
@alge.

Greit nok. Fortsett forholdet, prøv hjelpe karen. Men når familie og venner ikke gidder mer fra deg, da har man dradd strikken en smule langt.

Gjentagende sprekk/misbruk er ikke noe sunt for et forhold. En misbruker er som regel god manipulere/juge.

Kan godt være stoffer som er inntatt uten TS vitende.

Men for all del, vil man forsøke redde noen fra misbruk, kjør på. Tør påstå at i de fleste tilfeller gir det en dårlig prognose for TS.
Vis hele sitatet...
Men hva vet du om familien til personen? Eller personen i seg selv for den slags skyld? I følge TS så har ikke personen hatt ett omfattende rusmisbruk i hele 2 år engang. Vist du ikke vil ha noe med din egen sønn å gjøre bare fordi han har hatt det tøft og havnet litt utpå kjøret, så har du i mange tilfeller ikke en veldig god eller støttende familie tenker jeg da ihvertfall

Jeg syns det var en drøy uttalelse dette med å stikke i fra den du elsker bare fordi personen "kanskje" har ruset seg litt, særlig når personen sitter i psykose. Jeg kan være enig at å stikke i fra han kan være den rette tingen å gjøre om rus blir ett enormt problem for forholdet i fremtiden feks... Men det at flere sier i de første postene at TS burde stikke nå er jo helt på trynet når dere ikke kjenner til personene eller situasjonen i det hele tatt.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan nevne at da jeg ringte inn for å få hjelp angående en psykose kom det INGEN ambulanse, men heller flere politibiler. Han ble sendt i arresten istedenfor... true story. Ellers er jeg enig i at det teoretisk sett er det riktige valget.
Vis hele sitatet...
Ja, om de misstenker at personen er utagerende så kommer politiet i stede for dessverre, men noen må jo hente dem som har klikka også... Det er faktisk litt av grunnen for at jeg foreslår å se an situasjonen og la det gå sin naturlige gang om situasjonen ikke er for ille.

Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Så han tror at alle skal ta han. En slik psykose kan oppstå når en f.eks er redd for naboen når en fyrer opp en joint.
Vis hele sitatet...
Nei, det trenger ikke ha noe med hva du følte for naboen før du fyrte opp en join!
Sist endret av Alge; 23. juli 2019 kl. 15:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.