View Single Post
Sitat av Kinseek
Jeg er ivrig på noen gode kilder på at enkelte tiggere kjører mercedes til "jobb". Før jeg ser det så regner jeg det som en billig vandrehistorie for å renske samvittigheten til folk (uavhengig om en genuin tigger fortjener samvittigheten til folk eller ei).
Vis hele sitatet...
Står nevnt bakpå dagens rogalands avis også at de har spottet tiggere som kommer kjørende til "jobb" i Merce..

Har ingenting imot tiggere sålenge de ikke er i veien, eller kaster seg etter deg på gata / spiller på samvitigheten din.
Disse tiggerne med .utenlands opprinnelse. har jeg generellt mye imot, da disse er svært nærgående og irriterende, se feks. hvordan det var på Glad Mat festivalen.
Opplevde tom. at de gikk inn på uteområdet på restauranter og klengte seg innpå en eldre kar (som jeg da ble sittende å snakke om det her med etterpå), som hadde problemer med å få vekk det kvinnemennesket med .utenlandsk opprinnelse..
Telefonselgere/tiggere liker jeg heller ikke, og fokusen på hvor ille folk har det i andre land irriterer meg, når jeg ser hvordan folk med norsk opprinnelse har det.
Hva med å bekjempe fattigdom i sitt eget land?
Jeg er derfor personen som heller gir penger til fattige som driver gatelangs og leter etter flasker, spanderer en røyk på dem etc. Hender jeg også gir til de som sitter og spiller på instrumenter, men de må da vise at de faktisk kan spille noe annet en gnikkelyder på trekkspill..