View Single Post
Sitat av The Riddler Vis innlegg
Det er rart at dette i det hele tatt fungerer (?). Hvordan kan slike krav være lovelig når de ikke engang har et godt grunnlag på at det er deg som har lastet ned? Ser det er blitt mange reaksjoer i Danmark også - hvor dette firmaet holder til..
Vis hele sitatet...
Tja, man kan vel forsåvidt sende ett gebyr om man føler for det? Det kommer selvsagt an på hvordan brevet er utformet men det er jo ikke tvil om at den aktuelle ip-adressen er brukt til fildeling så de har jo ett vist grunnlag for kravet. Så er det opp til hver enkelt å bestride kravet om de mener det er feil slik at advokatfirmaet kan velge å ta dette til retten.

Jeg får feks en ferdig utfylt giro i postkassen fra den lokale frikirken en gang eller to i året som på ingen måte er en regning men frivillig innbetaling de sender ut til alle i nærområdet.

Eller feks om jeg ikke hadde hatt TV hjemme og kjøper en til min bror i mitt navn, da vil jeg få faktura fra NRK på lisensen selv om jeg ikke er i besittelse av tv-en. Så da må man svare på kravet å forklare seg, så får avsenderen av kravet velge å ta dette videre om de mener de har en god sak.
Sist endret av Cybergasm; 20. januar 2017 kl. 19:07.