View Single Post
Huff.

Det første som slår meg er egentlig "vil det hjelpe noe som helst da?". Vil det virkelig bedre sikkerheten til mannen i gata? Jeg forestiller meg at denne informasjonen først kan skikkelig nyttegjøres under en etterforskning av et spesielt tilfelle (som et ran, terrorhandling o.l), og ikke kommer til særlig nytte i den daglige overvåkningen av terrormistenkte.

Derfor mener jeg det er helt feil å lagre slik sensitiv informasjon i så lang tid, ettersom det i bunn og grunn bare vil være et hjelpemiddel for å nøste opp saker etter at hendelsen har skjedd. I ettertid er det for min egen del relativt likegyldig hva som skjer. Som regel klarer politiet å ta de skyldige, uten "hjelp" fra dette direktivet.

Jeg ser derfor ikke noe reelt poeng i å lagre slik informasjon om alt og alle ettersom jeg har store tvil til at den vil hjelpe stort i å avverge terrorangrep. Kort fortalt så ser jeg et direktiv som ikke vil hjelpe slik burde for at jeg i det hele tatt kunne godtatt det, jeg ser et direktiv som isteden tramper på folks privatliv og som bryter min og alle andres personlige frihet.
Fysj!