View Single Post
Sitat av ZayCuBez Vis innlegg
Hvorfor de har lyst til å gå med et annet flagg enn Norge sitt er irrelevant for diskusjonen, folk må få lov til å ha lyst til alt de vil, men diskusjonen ligger i om de skal få lov eller ikke.
Vis hele sitatet...
Hvorfor de ønsker å gå med et annet flagg er jo hele kjernen i denne diskusjonen. Man kan diskutere for og mot til verdens ende, men det virkelig interessante er hvorfor dette er en så viktig sak, som igjen bunner i hvorfor noen skulle ønske å gå med et annet flagg. Jeg møter ikke Bjarne sin bursdag og gratulerer Alf. Ei heller blir jeg sur hvis noen gratulerer Alf når det ikke er hans bursdag, jeg bare forstår ikke motivasjonen.

Sitat av ZayCuBez Vis innlegg
Jeg er for, og tidligere innlegg dekker ganske fint mine synspunkter. Kort oppsummert mener jeg at 17. Mai er en feiring av Norge og norske verdier - som frihet. Jeg er generelt for at folk skal få lov til å gjøre ting som ikke skader andre, og å bruke ytringsfriheten og vise sin virkelige identitet på nasjonaldagen er en god måte å nyte friheten vi har i Norge.
Vis hele sitatet...
Grunnene du kommer med her, er grunnene til at jeg sier: jeg bryr meg ikke. For meg har det ikke noe å si hva slags flagg andre går med, men jeg lurer fortsatt på hva motivasjonen er. At vi er en multikulturell nasjon og å vise sin identitet har fint lite med grunnloven å gjøre, annet enn at den sikrer friheten til å gjøre som man ønsker innenfor rimelighetens grenser. Vi feirer 17. Mai for å minnes grunnloven, evt. Henrik Wergelands provokasjon, kjent som det første 17. Mai toget. Hvorfor andre flagg enn det norske er nødvendig for å feire at Norge fikk en grunnlov går meg hus forbi. Uten at jeg er imot. Kan ikke stresse det nok, da svaret ditt insinuerer at jeg er imot.