View Single Post
Sitat av Tias Vis innlegg
_abc_: God dag, mann! - Økseskaft.

Jeg har forsøkt å argumentere for hvorfor jeg mener at det ikke ble begått et lovbrudd her, utover manglende betaling av skatt, med den største grad av vennlighet jeg makter å utøve. Du responderer - igjen og igjen - med at to navnløse professorer en gang har uttalt at dette kan være ulovlig, uten å hverken henvise til 2:hvilken lov du mener har blitt brutt, eller hvilken handling som var ulovlig. 1:Hvem er professorene,hvilke lover ble brutt, og hva mener de i dag?

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du i et avsnitt hevder at "blir han dømt for lovbrudd så blir kanskje tolkningen en helt annen", og så to avsnitt senere fortsetter med "den eneste anmeldelsen som kom i denne saken er henlagt så saken får ikke større etterspill". Hvordan kan han bli dømt hvis han ikke er tiltalt for noe? Var det ingen sak, da?
Vis hele sitatet...
Jaja google er vanskelig skjønner jeg? Du fikk også navnet på avisen som var mest aktiv og du kunne jo faktisk gjort ett oppslag selv? Nei? Greit da skal jeg gjøre det jeg da. Her velger jeg å tro at du faktisk gjør deg vanskelig, for akkurat disse uttalelsene de var dekt opp i hele landets nyhetsbilde i september.

1: Disse 2 professorene:
Professor 1
Professor 2

2: Jeg er ikke jurist, jeg trenger ikke tenke på de tekniske detaljene, du får nesten lese saken selv eller google det om du vil gå i dybden på hva Ropstad kan ha gjort seg skyldig i.

Jeg vil uansett gjøre oppmerksom på at ingen av oss aner noe om hvor langt Ropstad var villig til å gå for å snike til seg gratis bolig. Hva han har sagt, skrevet under på osv, det meste av slikt er sikkert arkivert og dermed mulig å etterprøve. En etterforskning ville raskt avdekket om det var begått lovbrudd, og dersom det er begått lovbrudd om det vil medføre krav om tilbakebetaling.

Om du ønsker å vite hva de professorene mener idag foreslår jeg at du ringer dem direkte eller sender de en epost eller en sms kanskje? All kontakt data i linkene.

Den anmeldelsen ble lagt bort fordi det var en privatperson som leverte den. Det var dermed ingenting å tolke utifra det. Politiet sier ingenting om skyld eller mulige lovbrudd, de valgte å ikke ta hensyn til anmeldelsen. Akkurat det kan du jo ta opp direkte med kammeret på Grønland politistasjon?

Her synes jeg du drar en veldig ufin debattstil, med mindre du tilbrakte september måned utenfor dekningsområde så kan jeg ikke annet en skjønne at du veldig godt må ha fått med deg nyansene i denne saken, så måten du opptrer på der du forsøker å fremstille det som om jeg dikter opp ting her er bare ufint spill fra din side.

Jeg orker ikke hisse meg opp over hverken stilen din eller Ropstads handlinger så jeg avslutter dette nå.
Sist endret av _abc_; 31. oktober 2021 kl. 19:08.