View Single Post
Jeg har bare 2 ting å si om Ropstad saken.
Nummer 1 er: Kjeltring.
Nummer 2 er: Mr smutthull, det stinker av hele greia.

Jeg stemte MDG, det har jeg gjort de siste valgene og vil muligens gjøre det neste gang også.
Men jeg må inrømme at det ble close call mellom de og SV.

Årsaken til det.
1:
Vi trenger noen som kan legge masse press på grønn omstilling, i mitt hode så hjelper det nada med penger om verden rundt oss er ødelagt.
For å sette det på spissen så har vi levd i huler, vi overlevde da og vil gjøre det igjen. Derimot takler ikke kroppene våre ekstremklima, da stryker mange med.

Og ikke minst, jeg synes det er feil at mennesket skal overleve på bekostning av masse annet liv på jorda, vi må skjerpe oss ettersom vi har ingen rett til å ødelegge alt og senere flykte til en annen galakse.
Ja det er far fetched nå men det er en teoretisk løsning for mange. Og det er ikke tilfeldig at privatpersoner som Musk snuser på dette.

2:
Jeg er også 100% for en full legalisering av narkotika, ikke fordi jeg må bruke det selv lenger men fordi at om jeg har lyst igjen senere så synes jeg det er veldig feil at jeg skal kriminaliseres.
Jeg synes det er råttent å ha rulleblad på konsumering av cannabis. Jeg av alle mennesker, som stiller opp på dugnader, har hatt og vil igjen ha verv, jeg vasker plasten min og kildesorterer alt, kaster aldri søppel ute. Stjeler aldri, sier heller ifra om jeg har fått for mye penger igjen eller de tar feil betalt for en vare på den lokale innvandrer butikken.

Råttent system når andre kjører for fort i 1.5 tons drapsmaskiner og får ett forenklet forelegg. Missbruker fellesskapet og finner smurthull og "er lei seg" når de blir tatt.
De kan faenmeg dra på en "er lei seg" ekskursjon hele gjengen, tror de vil trives bra i hverandres selskap.

3:
Kollektiv transport.
Det er deilig å reise kollektivt, det å bare få fordi bilen og rusle til bussen. Slippe mas og andre idioter i trafikken. Kanskje jobbe litt eller lese noe jobb relatert og bare chille.
Spare penger i samme slengen, det føles bra.
Men for alle passer ikke dette fordi de har ikke tilbudene de trenger.
Det å få tilrettelagt for at mange nok kan reise kollektivt er viktig. Så kan de som ikke har mulighet reise med sin egen bil med god samvittighet.

4:
Bærekraftig emballasje, hvorfor pokker må alt være i plast? Og enda verre, hvorfor må emballasje blandes så det blir en jobb å skille materialene fra hverandre før sortering.
Hver gang jeg åpner en tannbørste eller en pakke batterier så er det ett jævla prosjekt å skille plast og papp. Dette er 100% unødvendig.

5:
Dyrene våre, hvorfor må alle steder infiseres med mennesker, kan ikke noen steder være off limits. Kan vi ikke respektere deres behov og ikke bare tenke på oss selv.

6:
Egen matproduksjon, det er en svakhet å være avhengige av andre for noe vi kan fikse mye av selv.
Ja SP er også for matproduksjon, desverre så er de en miljøfiende og ikke noe alternativ. Og sånn helt særeiøst, Vedum som statsminister, hallo liksom. Ser for meg han står og fjoller og gliser sammen med andre lands ledere.

7:
Rettferdig fordeling av goder, jeg spyr av mennesker som klatrer over andre og bare brøyter seg frem med en "jeg jeg jeg" mentalitet.
Det at de som har mye betaler mer enn de som har lite er jeg helt 100% enig i, jeg vil ha ett varmt og inkluderende samfunn.


Jeg håper jeg tar feil men jeg er redd for at AP og SP vil gjøre det motsatte av det som er viktig for meg.