View Single Post
Sitat av knert1 Vis innlegg
Du stemte MDG PGA ruspolitikk og sosial rettferdighet. Hva ønsker MDG å gjøre nå som rusreformen ikke ble innført? Hvilken sosiale rettferdighet oppnår du personlig gjennom å evt få MDG i regjering? Sliter liksom litt med å se hvordan MDG kan få oss i Norge til å føle på sosial rettferdighet her i Norge? Fornybar energi? Har vi ikke det?
Vis hele sitatet...
Hva planen deres er ang. Ruspolitikken vet jeg ikke. Men det beste de kan gjøre er jo å jobbe frem mot neste stortingsvalg og å vise folk hvor uetisk og galt det er å straffe syke mennesker.
Mange av oss som ruser oss må ha dette for å overleve/ikke begå selvmord.

Etter hvert som naturkatastrofene blir gradvis verre de neste årene så vil MDG garantert fokse.
Men jeg ønsker ikke et samfunn der man forbyr fly og bil, men at disse skal være elektriske skal være et krav. Og at å kjøre Motorkjøretøy som går på bensin og diesel blir ulovlig (så snart det er blitt utbygd ladestasjoner på alle landets bensinstasjoner).

Jeg vil heller ikke kutte oljen før det ligger en ny fornybar teknologi klar som med en gang kan erstatte oljevirksomheten.

Med Sosial Rettferdighet så tenker jeg på bla. Høyere skatter for de som tjener over 500.000 og enda lavere skatter til oss som tjener mindre enn 350.000 i året.
Penger som skal gå til høyere uføretrygd på minsteytelsene, høyere sosialtrygd, mer utbetalt i AAP, gratis tannlege og lignende.
Sist endret av reflecteddark; 30. oktober 2021 kl. 19:27.