View Single Post
Sitat av iFix Vis innlegg
Må nesten sjekke ut Lana del ray under trippen da noen som har noen artister eller spillelister å sjekke ut under trippen?
Vis hele sitatet...
I utgangspunktet burde du høre på musikk du allerede liker, men om du har lyst til å oppdage ny musikk er musikken til Solar Fields skreddersydd til euforisk tripping. Until We Meet The Sky, Movements og Leaving Home er fantastiske album, innbydende og mangefassetterte lydlandskap å utforske under en trip. Shpongle har noen fine låter, men har alltid vært for shangri-la for meg.

Hvis du er ute etter en kristen-mystisk apokalyptisk tripp kan jeg anbefale klassisk musikk fra middelalderen, barokken og frem til 1800. Streng-kvartetter, orgel-musikk, gregoriansk munkesang eller annen kormusikk som får deg til å føle deg som en tragisk helt. Dette kan forårsake en bad-trip, eller elevere deg til total sublimitet, der du som månen på nattehimmelen blir Kristus, Atlas, Sisyfos, som bærer menneskehetens samlede lidelser på skuldrene. Begynn da med måneskinnssonaten nært peak og se hvordan du føler deg, derfra til Lacrimosa, Requiem. Ave Maria av Giulio Caccini. Kanskje ikke dette første gang du tar LSD.

Jeg har ikke forsøkt dette selv, men for å føle deg som en norrøn gud eller jotun kan du vurdere Wardruna. Det blir antageligvis utfordrende, men det er vakkert og passer godt i naturnære omgivelser. Prøv Odal av Wardruna, tenk på Yggdrasil.

Hvis du liker rare og varme toner inspirert av absurde markedskrefter kan jeg anbefale vaporwave-sjangeren, artister som Nmesh, Blank Banshee, ESPRIT, Telepath, Visible Cloaks og til en viss grad Aphex Twin. Om du og vennene dine vokste opp på 90-tallet er George Clanton en god idé for varm flytende guttastemning.

Det kommer an på hva du vil med trippen.