View Single Post
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Jo det er nok sant, men det kommer jo litt an på hva man jobber med. Jobber selv med mye store maskiner, tungt og farlig verktøy, det er liksom ikke bare min egen sikkerhet som er utsatt, det er alle rundt meg også, og det sier seg jo egentlig selv at om du gjør en feil som potensielt kan ta livet av en annen mann så vil man helst være med sine fulle fem og ikke ruset på jobb.

Nå føler jeg meg som tidenes største hykler siden jeg har amfetamin på blåresept
Vis hele sitatet...
Haha xD resept gjør alt helt uskyldig. Det fjerner NARKOTIKAmolekylet
Har selv vært med på arbeid med tyngre maskiner. Mange avvik i mnd og passelig med skader for si det mildt. Var narko salg, kjøp og bruk. Ikke bare en eller to grupperinger, men fant bare ut at det var så og si alle. Tenker nok det var var hele veien opp til direktøren mtp hvordan den daglige driften var

Var en dag jeg var på vei til stemplingsuret, så hører jeg han ene maskinføreren skriker ut om legalisering av cannabis til lastebilsjåføren. Diskuterer veldig tydelig og kommer med alle standard argumenter for legalisering. Sjåføren bare gliser og jatter med, da alle som går forbi hører det på grunn av ropinga og avstanden mellom sjåførene xD Ingen der var noe særlig redd for å bli tatt for å si det sånn...Det som skremte meg mest var all bruken av piller og stimulanter jeg gradevis fant ut av at flere brukte. Det var både xanax, rivo, kokain, amf.

De sparket gjerne folk, og neste alle var midlertidig ansatt. Men når det gjaldt rus skulle det MYE til å miste jobben. Var vel to tydelige tilfeller. En som var full skapte for mye problemer og gjorde ting som kunne tatt livet hans og til slutt blei folka rundt også bekymra. Og en annen episode med en som dro ett slagvåpen mot en annen fordi han kikka på feil sted. Heldigvis var det noen brutuser i nærheten som gikk i mellom. Det var siste arbeidsdagen til den daglige amfetaminbrukeren heldigvis.

Var nok en del jeg aldri fikk greie på og, var ikke mange igjen av de som var der opprinnelig da jeg slutta der.

Så fordelen med å være litt 420 og holde kjeft om ting var jo at jeg visste hvem som dreiv med hva. Til og med mellomlederne innrømmet til meg at de hadde dratt folk ut av maskiner i full hero rus, bare for å bagatellisere en annen rus-sak som jeg nevnte.

Hvordan dette kan foregår i årevis uten problemer?
  • Det gikk sport i å finne ut hvem som tysta
  • Billig arbeidskraft fra en spesifikt del av ett spesifikt land, gjennom en eller annen høvding.
  • Mengden folk som ruset seg var så enorm at de ville mista minst halve kontoret og 90% av arbeidskraften ute i godværet om de skulle tatt tak i rusproblematikk generelt.
  • Direktøren klikka i vinkel og kjeppjagde alle former for uanmeldt besøk. Selv om de kom tilbake dagen etterpå i følge med politi. Da var det jo for seint å avdekke de største problemene.

Blir novelle dette, best å stoppe der. Poenget er at det finnes mange som jobber med den type jobb du beskriver i div former for rus dessverre. Har sett det med egne øyne. Prøvd å prate med sjåfører og sett at de var så morfin rusa at de nesten ikke greide å svare meg. Det må jeg innrømme var litt ekkelt... Skummende munnviker var heller ikke uvanlig akkurat. Godt å høre at du ikke gjør det