Tråd: Hacking
View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Er også rimeleg nysjerrig på å høyre eit godt svar på dette. Er det malware per i dag som greier å ta over host i t.d. vmware workstation på fornuftig vis (i.e. uten at brukaren oppfører seg som fullstendig idiot)?
Vis hele sitatet...
Det er vel flere ting som skurrer med hans forslag.

Sitat av pandizz Vis innlegg
"Your brain is the best antivirus"
Brannmur vil nok ikke gjøre så mye, men anbefaler MalwareBytes.
Vis hele sitatet...
Sitat av Reservoir_Dog Vis innlegg
Syns det er fint uansett hva man vil lære bort, knowledge is power! Om man tilfeldigvis kan det OP forklarer, så kan man heller supplementere med noe annet man selv kan, så man bidrar til tråden.
Vis hele sitatet...
Men å komme hit for å lære bort datakunnskaper som er almenn kunnskap inne på freak er vel litt drøyt? Jeg har stilt han to simple spørsmål som burde være veldig relativ i forhold til tråden han har ikkje svart på dem.

Sitat av 0xFF Vis innlegg
Du svarte meg ikkje på spørsmålet om reverse-tcp vs tcp hole-punching.

Jeg har lenge lurt på hvordan buffer overflow fungerer, kan du forklare oss hvordan dette gjøres?
Vis hele sitatet...
Dette er to veldig mye brukte uttrykk i TS sin verden, og veldig basic. Den første omhandler om hvordan man skal bypass'e NAT'en, slik at man for kontakt med maskinen bak NAT'en. Den andre brukes til å skaffe rettigheter eller for å få tilgang i det store å hele.

Dette burde da bare bevise hvilken nivå han ligger på, ingen vits å supplementere med kunnskaper.