View Single Post
Sitat av Tøysekoppen Vis innlegg
Jeg har aldri sagt at sexkjøp er kult. Det jeg sier derimot er at det er håpløst å forby det.
Man kan ikke temme menneskelige instinkter med paragrafer. Jeg håper virkelig ikke at du er så naiv.
Vis hele sitatet...
Så vi skal tillate mord også? Det ligger i menneskelig natur og av og til ville drepe, og vi kan jo ikke være så naive at vi tror vi kan temme det menneskelige instinktet med paragrafer?


Sitat av Tøysekoppen Vis innlegg
Så siden vi vet at det ikke går, da er det jo bare en måte å gjøre det på? Gjøre det lovlig, få jentene inn i bordeller hvor de ihvertfall har litt beskyttelse og trygghet. Burde ikke være så vanskelig å forstå.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet vi at det ikke går? Klart et forbud minsker omfanget av noe. Legalisering øker det. Norge ønsker å holde sex-salg og kjøp på et minimum, derfor er det ulovlig. Bordeller er forresten ikke en magisk greie som beskytter jenter mot trafficking og vold min venn.


Sitat av Tøysekoppen Vis innlegg
Jeg er ofte på Carl Johan, og jeg får med meg hva som skjer. Jeg har også vært en del i Thailand å sett sexindustrien der. Så, hvor tror du kvinnene har det best? I Norge hvor det er ulovlig, hvor de må rave rundt i gatene på kalde vinterdager, uten noe form for beskyttelse?

Eller i Thailand hvor det ihvertfall er litt struktur på det, og jentene sitter sammen i barer, gogo barer og bordeller? Hvor de har andre medmennesker som er i samme situasjon som seg selv de kan prate med? I Thailand er det heller ingen bakmenn, og pengene jentene tjener går 100% til dem selv.
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg det er du som er naiv. Tror du virkelig at alle jenter i Thailand er selvstendige næringsdrivende? At det ikke forekommer vold? Jeg tror så gjerne du har vært mye i Thailand. Men det gjør deg til en like liten ekspert på sex-kjøp i Thailand som at det å bo i Norge gjør deg til en ekspert på det her.


Sitat av Tøysekoppen Vis innlegg
Nei, jeg mente ikke voldtekt. Det jeg mente var at når det er ulovlig, får vi ett enda mer usynlig marked hvor det er enda vanskeligere å vite hva som foregår. Når det er ulovlig må jo alt skje "underground". Hvis det hadde vært lovlig, og i åpne bordeller ville ikke dette vært noe problem.
Vis hele sitatet...
Igjen, bordeller er ikke magiske.