View Single Post
Sitat av Tøysekoppen Vis innlegg
Heisann freaks.

Uansett, jeg har gjennomskuet rødstrømpene. Selv om verken abort eller sexkjøp er spesielt fine ting å gjøre. Så er det en liten detalj som skiller disse konseptene. Abort er til fordel for kvinnene, sexkjøp er til fordel for menn. Så rødstrømpene driter i om de tar livet av ett par babyer og at noen horer må lide under forbudet. For det eneste de tenker på er makt. På alle plan. Spesielt ovenfor menn.
Vis hele sitatet...
Sammendraget ditt er genialt. Jeg er helt enig. Kvinnene er kun opptatt av makt. Og pendelen har gått altfor langt. Kvinner sitter med all makt og samfunnet er bygd opp til fordel for kvinner. Vi menn blir sittende med skjegget i postkassa, hatten i hånda og må egentlig bare godta ting slik som de er. Det finnes ingen spesielt stor interessegruppe for menn. Det synes jeg er veldig synd. Kvinner feirer kvinnedagen for full musikk og mannedagen en eller annen gang i november? er det ingen som tenker på.
Heldigvis så tror jeg at de fleste kvinner ikke er feminister av rang og at det bare gjelder et fåtall. Kvinner skal opp og frem og menn skuffes bort.

Jeg prøvde å få gjort om kvinne og mannedagen til "likestillingsdagen". Dette kunne vært interessant for da kunne et team av menn og kvinner møtt opp og diskutert hva som er likestilling og hva som er riktig for BEGGE kjønn og ikke bare kvinnen. Dette kunne vært bra, men saken jeg hadde inne for likestillingsombudet på dette falt ikke i god jord.