View Single Post
Heisann freaks.

Så, jeg møtte på noen hardbarka rødstrømper nede i Oslo sentrum lørdag ettermiddag. De hadde en informasjonsstand om abort, sexkjøpsloven og alt annet som angår kun kvinner. De halet meg over for å spørre om min mening. Jeg sa at jeg selvfølgelig er for fri abort for kvinner. De nikket pent og smilte. De tenkte sikkert "flink gutt" elns. Pipa fikk derimot en annen tone når jeg sa at jeg er veldig imot sexkjøpsloven.

Jeg startet med å forklare at jeg er for abort, selvom jeg personlig er litt imot det. Fordi alternativet er mye mye værre. Hadde vi gjort det ulovlig ville jentene startet med strikkepinnene igjen, noen ville kanskje død også av dette. Andre ville tatt selvmord i fortvilelse. Vi skal heller ikke se bort ifra at det ville åpnet noen ulovlig klinikker her og der som utførte halvseriøse aborter.

Så, ja. Jeg er personlig imot abort. Men det må være lovlig fordi som sagt, alternativet er mye mye værre.

Hittil var rødstrømpene helt enig i meg. Så jeg spurte de litt retorisk: "Kan dere komme på andre lover som kanskje burde vært på samme måte?"


Å kjøpe sex er kanskje ikke helt stuerent, og det er heller ikke den mest sjarmerende siden ved menneskeheten. Men det må være lovlig, fordi alternativet er mye mye værre. Hadde det vært lovlig ville kvinnene vært inne på trygge bordeller hvor det feks kunne vært sikkerhetspersonell som hadde passet på kvinnene tilfelle noen er voldelige osv. De ville også hatt muligheten for å teste seg for skjønnsykdommer. Bordeller kunne også har regler om at kondom MÅ brukes.

Men, siden det er ulovlig, er det ironisk nok helt fritt frem. Å det er til syvende og sist kvinnene som må lide for dette. Akkurat som hvis abort hadde vært ulovlig.

Etter dette var feministene ikke lenger interresert i å prate med meg. Selv om jeg var høflig hele veien. De tolererte tydligvis ikke at ikke alle er enige i dem.

Uansett, jeg har gjennomskuet rødstrømpene. Selv om verken abort eller sexkjøp er spesielt fine ting å gjøre. Så er det en liten detalj som skiller disse konseptene. Abort er til fordel for kvinnene, sexkjøp er til fordel for menn. Så rødstrømpene driter i om de tar livet av ett par babyer og at noen horer må lide under forbudet. For det eneste de tenker på er makt. På alle plan. Spesielt ovenfor menn.