View Single Post
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Sitat av optimus111 Vis innlegg
En fantastisk bok jeg leste for litt siden er Boktyven av Markus Zusak.
Vis hele sitatet...
Hmm. Når jeg tenker krigsfilmer så går tankene mine i litt større skalaer, heller store politiske problemer, diplomatikk, spionasje og strategier fremfor følelser og problemer nede på det individuelle nivået. Noen ganger kan det være interessant og lese hva en soldat tenker, men jeg tviler på at en bok om døden som valser rundt i Munchen og bretter om grusomhetene er noe som tenner min lesepenis.

Men jeg setter virkelig pris på at du anbefalte meg boken

Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg vil anbefale de fire fantasy-seriene av David Eddings. Fantasy med litt humor i seg, og noe lettere språk enn, for eksempel, LOTR. En del interessante "personligheter".
Vis hele sitatet...
Jeg faller lett for slikt språk som hard core rollespillere kan finne på å bruke. Lett språk blir fort synonymt med kjedelig språk, tar jeg helt feil her? Nye fantasy serier er alltid velkomne, sitter som regel naglet. Takker så mye for serien, merker at jeg må vrake litt lesestoff også nå om jeg skal følge alle disse anbefalingene, men jeg kan lese de to første i hvertfall og se hvordan språket faller for meg.

Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Jeg tror Willam Gibsons Neuromancer fra 1984 er boken for deg.

Dette er boken som kickstartet cyberpunk-subgenren av science fiction. Gritty, mørk og kald thriller med utbroderte beskrivelser av en hardcore cyberpunkfremtid.
Vis hele sitatet...
NDefinitivt en bok som er verdt å ta en titt. Merker at jeg kommer til å bruke en del penger på bøker nå, men jeg har dem jo for alltid Tusen hjertelig takk for anbefalingen!
Sitat av Cosmos Vis innlegg
Veien til dødsranet anbefales på det sterkeste,lenket meg fast i godstolen i dagesvis
dette er da historien om nokasranet med meget gode personskildringer og innsikt i hva som skjedde både fra politiet og fra ranslagets side
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen gode minner fra Nokas ranet... For en som bor i sentrum var det en drit dag. Også med all avstengingen som fulgte de neste dagene. Dessuten har jeg lest helle dommen, jeg innbiller meg at jeg vet alt som skal skje og at skildringene da er alt som er igjen. Men takk for anbefalingen.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Neil Strauss - The Game
[...]
Den er ikke bare morsom, men også veldig interessant når det gjelder psykologien rundt interaksjoner mellom mennesker.
Vis hele sitatet...
The Game er nok ikke relevant til mine interesser. En bok som noen som fisker damer tror jeg ikke er noe jeg hadde satt pris på i det hele tatt. JEg skrev litt om hva jeg er på utgikk etter i førsteposten Takk for at du tok deg tid til å anbefale meg en bok.
Sitat av sneipen Vis innlegg
http://bokelskere.no/bok/svermen/36563/

Denne likte jeg. Fikk og bra omtale når den kom ut.
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt om boken, ingen tvil om at den har fåttmye omtale. Men alt i alt tror jeg ikke at jeg hadde klart å sette så voldsomt pris på en katastrofe-bok, jeg venter på filmen Takk for at du anbefalte meg boken uansett, jeg setter pris på engasjementet.
Sitat av sanasana Vis innlegg
Tidshjulet - hva med denne serien av Robert jordan,kan for bli litt hekta på denne hvis du liker type tolkien etc.
Vis hele sitatet...
Tidshjulet har blitt anbefalt tidligere og jeg skal kjøpe serien. Robert Jordan har jeg hørt minner en del om Philip Pullman? Og det er et stort pluss Tusen takk for at du anbefalte meg boken, det er dog en god ide og lese gjennom tråden og sjekke om kanskje noen andre har hatt samme ide

Sitat av ivioynar Vis innlegg
BPå noen hundre sider skildres menneskenaturen og skikkelser slik bare Cormac kan, med blodige slag, religiøse allusjoner og flotte stedsskildringer. Godt fundert i historiske fakta blir boken en intens, ubehagelig reise inn i menneskets mørkeste sider, der vi følger guttens reiser vekk fra sivilisasjonen. Utrolig spennende og utrolig forstyrrende.

(Cormac skrev også No Country for Old Men, for å gi en pekepinn på intensiteten)
Vis hele sitatet...
Så denne boken går inn på menneskets barabari? Jeg må innrømme at psykologi har interessert meg mer i det siste (gikk inn på rommet til broderen og rappet "The Concept of Mind") og det er muligens jeg kunne likt denne boken. Men helt i blinken for min sjanger er den da ikke. Jeg for dvele på det når jeg legger inn bestillingen :P

Tusen hjertelig for anbefalingen
Sist endret av Sio; 6. juni 2010 kl. 18:48.