View Single Post
Trådstarter
894
Sitat av nomore Vis innlegg
Men da tenker du jo sikkerhet?

Sikkerhet er jo et bredt tema, og handler ikke bare om at uvedkommende ikke kan hente ut kontonummeret ditt ut i fra kommunikasjonen når du er i nettbanken.
Vis hele sitatet...
Joa, ja, jo Men litt av poenget var hvordan det er noenlunde gunstig/praktisk å dele opp ett hjemmenettverk, samtidig som at leieboer blir fornøyd, uten å måtte tenke Fort Knox sikkerhet For da må jeg innrømme, fort som fy, at utstyret (eller "lommeboken") jeg har ikke vil dekke disse kravene. Men jo mer sikkerhet jo bedre er det jo selvfølgelig.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
VLAN er ikkje ein sikkerhetsmekanisme, uansett korleis du snur og vender på det. Det er ein mekanisme for å transportere distinkte nett over samme kabel.

At det er tagga vil gjere at det tar sju sekunder meir å få tilgang. Skal du ha sikkerhet er svaret 802.11X, og kjent som radius-autentisering, eller ei eller anna form for VPN.
Vis hele sitatet...
Har ikke 802.11X, men har 802.1X control, vet ikke om det er helt det samme, men dette er jo noe det er mulig å lese litt på. Dette er vel noe som krever en server etter hva jeg har forstått?
Sist endret av Jens1; 29. juli 2019 kl. 13:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.