View Single Post
Sitat av Alf Vis innlegg
Du er ung, noe som betyr att restuttisjonen går glattere. Hvis du virkelig går inn for det, kan du koble om belønningssystemet ditt med nye og sunne erfaringer.
Her er tyrili behandlingssenter jævla gode. Håper du skal dit.

Pass deg så du ikke blir en klisjé.
De fleste ryker utpå igjen, men hvis du klarer det så kommer du til å føle deg som fakkings supermann. Testoen freser og serotoninen bobler.
Vis hele sitatet...
Ja det er det. Føler meg som en klisjé allerede. Skal ikke til tyrilli, men til et annet sted med godt rykte. Klisjén som fra hasj til heroin. Har vært rusfri 1år, og det var ikke spesielt gøy eller givende. Jeg måtte også til en viss grad være rusfri, grunner som jeg ikke vil oppgi her.
Har en omfattende problemstilling når det gjelder benzodiazepiner, vært av og på lenge. Omfattende amfetamin avhengighet, og trenger det for å føle meg normal og fungere. Så jeg skal prøve, men ja de fleste jeg har vært i behandling med har fyket utpå igjen og ofte i drøyere rusmisbruk enn de slet med før de gikk inn. Inkl meg, det har bare blitt drøyere og mer omfattende. Året jeg var nesten helt clean, var ensomt vil jeg si, hadde rusutløst psykose og det gikk sterkt over psyken og kognitiv og sosial fungering. Det som er skummelt med min hjerne kjemi er at jeg blir psykotisk når jeg bråslutter med benzo så det er en ond sirkel. Jeg er ikke den mest sosiale narkisen heller, kan fint ruse meg alene i mange anledninger, som er egt ganske trist når jeg ser situasjonen objektivt sett. PTSD og borderline kan gjøre meg usosial i noen perioder. Men når jeg er med nære kompiser og fester f.eks så føler jeg mye bedre enn om jeg er alene og ruser meg. Sosial isolasjon tapper meg for livsgnist generelt. Rusmiljø eller ei, jeg gir f. Når jeg er med nærmeste kompiser så er jeg ikke redd for å bli dømt eller moralisert. I mine rusfrie perioder så jeg har ikke gjort stor innsats ved å skape et nytt nettverk fordi jeg retten og sletten syns det er kjedelig og lite givende. Og det er ikke rart mtp alle stimulanter og slikt som jeg har putta i meg som utløser enorme doser dopamin i hjernen. Da blir det å chille med gutta og game fifa ekstremt kjedelig.