View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du trur altså ikkje på aliens, men du konkluderer med at fordi du ikkje kjenner forklaringa på noko så er svaret aliens? For det er nettopp det du gjer når du kategorisk fastlår at det du ser ikkje er menneskeskapt.
Vis hele sitatet...
Vanskelig å si hva objektet er, men jeg kan ikkke huske å ha sett noe lignende. Kanske det bare er et værfenomen? Ligner iallefall ikke på noe jeg har sett tidligere. Er det aliens? Aner ikke, men hadde vært spennende om det hadde vært tilfelle. Forhåpentligvis får vi i løpet av vår levetid kontakt en eller annen gang dersom en ukjent livsform eksisterer.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nei, han uttrykker seg på det viset for å demonstrere kor håpløs argumentasjonen din er. Det er retta mot deg, på bakgrunn av det du skriv. Ikkje fordi han har noko imot deg som ein person, men fordi han (med rette) reagerer på håpløs argumentasjon i denne konkrete saka.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så lett å argumentere noe jeg ikke vet hva er. Derfor forhøre jeg meg her med dere. Hva tenker dere det kan ha vært? Og synes dere det var interessant??

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Med tolerant diskusjon meiner du at alle sit i sirkel og nikker anerkjennenade? Eg trur du forveksler sirkelrunk og tolerant diskusjon. Tolerant diskusjon vil sei at vi les argumenta dine, og opptrer sakleg. Ikkje at vi meiner argumenta dine er gode eller legitime.
Vis hele sitatet...
Neida. Alle skal få ha sine meninger. Og jeg ordla meg litt feil i detførste innlegg. tar litt selvkritikk for det.

Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Vel, når du poster innlegget ditt i en tråd som heter «Har vi blitt observert av en annen sivilisasjon», er det ikke unaturlig å trekke slutningen at du tror at denne UFO-observasjonen dreier seg om romvesen.

Og du skriver i ditt svar til bendiks: Ikke sikkert det er utenomjordisk men det er ganske unikt når ingen klarer å forklare hva det kan være.

Som igjen får meg til å tro at du spekulerer i at det er snakk om romvesen.
Det er ikke nødvendigvis noe galt i å spekulere i hva det kan være, men faktum er, at uavhengig av om det er en videsnutt eller et bilde, så inneholder det begrenset med informasjon.
Og det er på ingen måte unikt at det blir observert noe vi ikke vet hva er, riktignok mer uvanlig i dag enn på f.eks 1700 tallet, men fortsatt ikke unikt.
Og å spekulere i hva det kan være kan jo være artig nok det, men som jeg allerede har nevnt, inneholder video og bilder begrenset med informasjon, og så lenge alt vi har å gå ut fra er en videosnutt eller et bilde, vil alt som sier noe mer enn hva som kommer frem av videosnutt eller bilde, være nettopp spekulasjoner.
Så frem til man eventuelt har mer informasjon, er alt man kan si sikkert, at det har vært en observasjon av en UFO, hverken mer eller mindre.

For å ta et eksempel, jeg kan fint ta et bildet av noe jeg vet hva er, men som fra en bestemt vinkel ser ut som noe helt annet, legg så til litt dårlig oppløsning, dårlig fokus, dårlige lysforhold og stor avstand, så sitter man plutselig på et bildet som man ikke med sikkerhet kan si hva er. Og da bruke det at man ikke kan si sikkert hva det er på bildet eller at man ikke vet hva det er, for å konkludere med at da må det være noe utenomjordisk eller kanskje til og med overnaturlig, kan vi vel være enig om at vil være rimelig meningsløst?
Hva skiller så disse observasjonene og videosnuttene nevneverdig fra scenarioet jeg brukte som eksempel?

Og i forhold til ikke å gå ut offentlig med alle tilfeller av UFO-observasjoner, er det noe jeg har full forståelse for, folk har en tendens til alt for raskt å hoppe til konklusjoner, som svært ofte viser seg å være feil.
Da vil det være mye mer hensiktsmessig å sitte på informasjonen til man eventuelt vet noe mer, fremfor at folk skal drive spekulere i vilden sky.
Vis hele sitatet...
Ser den. Kanskje ikke helt relevant i henhold til trådens tittel. Jeg visste ikke om det var vits å starte en ny tråd når jeg hadde denne i bakhodet. Kan uansett prøve å huske det til neste gang.

Forstår også at det er en krevende oppgave å finne ut hva greia kan være for noe. Skjønner bilde eksemplet ditt med vinkler og slikt. Det kan hende at det er en naturlig årsak til at det oppsto.

Vet at andre brukere her har litt peil på verdensrommet og slikt så derfor lurer jeg litt på hva dere tror det kan være. Min hensikt var ikke å slå fast at det er aliens selv om jeg håper at det er det.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hvorfor mener du at jeg misliker deg? Jeg har aldri hatt noe spesielt i mot deg personlig. Jeg trodde helt ærlig at svaret mitt var så fullspekket pop-kulturelle referanser at hensikten var åpenbar. .
Vis hele sitatet...
Ok fint å vite. Som jeg sa, jeg humret av innlegget og ser vel nå i ettertid hvorfor du skrev det. Beklager at jeg er litt dum. Har en Personlighetsforstyrrelse som gjør meg slik av og til.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Med største glede!
Kan du da faktisk diskutere noe? .
Vis hele sitatet...
Jeg sliter litt med kunnskaper om dette, derfor håpet jeg at noen rom entusiaster skulle komme med et innspill, så kunne vi fortsatt diskusjonen derfra.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Men så si det innledningsvis, da mann! .
Vis hele sitatet...
Tar det til etteretning. Skriver litt på impuls av og til.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hvorfor tar du det så immari personlig? Greit at jeg var litt flåsete, men come on. Noen løse henvisninger til Haikerens Guide til Galaksen er innafor i en UFO-diskusjon... Jeg har dessuten blitt fortalt av mine overordnede at humor er viktig blandt jordboerne, derfor prøverjeg å være vittig en gang i halvåret. Det er viktig å gli inn, vet du.
Vis hele sitatet...
Tok det kanskje litt personlig, og det basert på hva jeg trodde du mente om meg. Tror ikke det nå lenger og jeg kan enes i at humor eren finfin egenskap å ha. Jeg kan være morsom selv, men da er det som regel ufrivillig.

Vet ikke helt hva jeg skal si. Føler meg litt presset i et hjørne nå. Tenker at UFO observasjoner ofte vil være vaskelig å diskutere, fordi det kan fort være utfordrende å finne argumenter på noe man ikke helt vet hva er.

Oppsummeringen min er: Tror jeg at det finnes? Ja. Har jeg bevis? Nei, dessverre. Kan observasjoner enkelte ganger forklares? Ja, absolutt, men ikke alltid.