View Single Post
Sitat av onkel odd Vis innlegg
Nav kan faktisk være ganske så behjelpelige, men det kommer nok ann på hvem saksbehandler du får, og hvor mye initiativ du tar selv, har flere kammerater som har fått mye hjelp fra nav.
Hvis du sliter med å komme deg ut i arbeid er praksis løsningen dems ganske så ålreit, samt at de kan dekke div kurs som kan gjøre deg mer attraktiv i markedet.
ta den hjelpen du kan få, om det er nav eller naboen som hjelpe deg ut i arbeid så er vel det et fett.

og til Slæsken, hva mener du med at nav rævkjører deg? gjerne utdyp,
er enig i at det er mye inkompetente saksbehandlere der, men de kan jo ikke gjøre ting verre?
Vis hele sitatet...
De lovet å betale husleien min frem til jeg fikk meg jobb, nå er det 6 mnd jeg bor her og kun 3 av mnd har blitt betalt av nav. 2500kr i mnd er det jeg får som skal dekke husleie og livsopphold, husleien i seg selv er på 5500 og nav kontoret het vet det veldig godt. Har vært der nede 10 ganger og sendt inn 5 klager på saksbehandleren min uten at jeg får noe som helst svar annent en at ''Klagen er mottatt''.

Jeg flytta altså til en ny kommune pga det skulle bli betalt til jeg fikk jobb.
6 måneder etter jeg flyttet er jeg fortsatt ikke i jobb, har fått snakket med saksbehandlern min 2 ganger, da igjennom noen høyere opp som måtte må kontakt med han forså å be han ringe meg.
Og jeg er 99% sikker på at jeg må starte med ulovelig arbeid for i det hele tatt å ha råd til husleie eller en brødskive til frokost.

Eneste nav har gjort for meg de siste 5 årene jeg har vært innafor de, er å fucke opp meg. Istedenfor å feks sende meg på truckførerkurs jeg har bedt om hele tiden så sender de meg på samme jobbsøkerkurset om og om igjen og jeg lærer ikke noe som helst.

Når jeg flyttet søkte jeg også om etablering siden jeg ikke hadde noe møbler eller noe som helst, dette fikk jeg også avslag på fordi dette måtte jeg søke hos i en annen kommune, søkte hos den andre kommunen og de ga avslag og mener jeg må søke hos den første kommunen igjen.


Dette er bare et bittelite utdrag fra noe av det jeg har opplevd med nav.
Kunne sikkert skrivet 10000 linjer til, men det blir for mye.
Det er sant at noen få får hjelp av nav, men de fleste blir rævpult og ender opp enda værre en før.