View Single Post
Trådstarter
20
Sitat av tamagotchi Vis innlegg
Til trådstarter: kan jeg spørre hvor lenge du har fått utskrevet valium av legen? Høres ut som du har et bevisst forhold til piller, men altfor lett å hekte seg på benzo, så viktig å ikke bruke de for lenge om gangen.

Og evt hvis du vil svare, hvor lenge har du brukt xanax? Det er den verste å avvenne seg fra av alle benzoer som finnes omtrent.
Vis hele sitatet...
Fikk det for endel år siden før jeg ble diagnoser og fikk andre medisiner som skulle hjelpe.
Men etter å ha mistet min 18 år gamle bror i en tragisk ulykke i sommer, fikk jeg utskrevet 25 stk 5mg tabletter valium 3-4 ganger iløpet av noen måneders tid. Pluss i imovane 1 gang.

Så en liten stund siden, men har høy pilletolleranse pga andre sterke medisiner jeg går på.
Blant annet orfiril og quetiapin, noe som nå gjorde jeg bare fikk utskrevet 2mg tabletter valium denne gangen.

Når det kommer til xanax, har jeg vel brukt 4 brett på 6 mnd, rivotril i ny og ned for å dempe den hysteriske angsten ikke helsesystemet kunne hjelpe meg med...

4 mnd siden jeg tok noe som helst av benzo, eller annet tull for den sagts skyld...

Sitat av Freefalling Vis innlegg
For guds skyld ikke øk dosen med benzo dramatisk over kort periode.
Jeg ville anbefalt deg og få en nedtrapping på Diazepam (Valium, Stesolid, Vival) over en periode som passer deg, og ta Xanor (som det heter i norge) KUN når du får et panikkanfall.

Som jeg leser har du kun brukt disse medisinene en kort stund men ikke la deg friste til å ta mer, prøv heller å tenk at et panikkanfall har alene aldri drept noen og at det ikke er noe å være redd for. Jeg vet det er det jævligste man kan oppleve men når du har lært deg å godta disse anfallene så gidder ikke hjernen bruke så mye energi på de lenger, siden det egentlig ikke er noe å være redd for.

Jeg ville helt klart testet alternative metoder før du kommer inn i "benzotåken" hvor du tror alt er normalt, men egentlig går veien bare nedover fra der.

Lykke til videre! Hilsen en som vet hvordan du har det.
Vis hele sitatet...

Takk for god og omsorgsfull tilbakemelding freefalling
Jobber mye med angsten hver dag, men apparatet rundt meg er mest opptatt av å holde den bipolar diagnosen i sjakk med medisiner, noe som forøvrig hjelper mot det, men har ingen taktikker mot angst og panikkangst...Bare at jeg må prøve å legge det bort! Og det er jo kjempe lett når man føler man skal dø av det!!!???
Har forresten tvangspreget personlighetsforstyrrelse, som gjør det enda verre å la tankene ligge...
Sist endret av madammen; 25. januar 2017 kl. 08:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.