View Single Post
Sitat av Kuami Vis innlegg
Hvorfor blir folk så jevli lett krenka? Kalle noen svart/mørkhudet er ikke rasistisk vist det er bare for og beskrive utsene.

Er det rasistisk og kalle noen hvit/ bleik for og beskrive utsene? Nei.
Vis hele sitatet...
Fordi du ikke kan snakke for de menneskene som tilhører de gjeldende etniske gruppene eller deres opplevelse. En gjenganger for dette temaet er at disse gruppene ønsker en anerkjennelse fra blant annet kaukasiske mennesker.

Da har jeg ikke noe vondt for å anerkjenne at dette skjer å prøve å tilpasse meg samt. holde folk ansvarlige - slik at de gjeldende individene av de gitte etniske gruppene også kan føle at rasisme ikke er ett problem.

Sitat av Kuami Vis innlegg
Kansje en upopulær mening, men begynner og bli altfor mange snøflak. Folk må tåle sopass uten og bli krenka til døde.[
Vis hele sitatet...
Det har ikke noe å si om det er populær mening eller ikke, har det det? Det som derimot er problematisk med et såpass dårlig argument er at det ikke snakker mot saken, det er et forsøk på å avfeie kilden til argumentet. - Med andre ord er det ikke et argument i det hele tatt.

Nå har ikke jeg peiling på hvilken etnisk gruppe du tilhører, men det er heller ikke relevant; du trenger ikke å merke noe av den problematikken som beskrives for at det skal kunne være en realitet. Det blir som at du sier at du ikke er en rasist, derfor finnes det ingen rasister. Du er jo ikke en voldtektsmann, derfor finnes det ikke voldteksmenn.